ناصر ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سال گذشته انواع کشمش به ارزش ریالی یک هزار و 380 میلیارد ریال از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد.
وی ارزش دلاری این میزان کشمش صادراتی را حدود 33 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده صادرات کشمش از گمرک ملایر از نظر دلاری یک درصد کاهش داشت.
سرپرست گمرک ملایر ارمنستان، عراق، پاکستان، ترکیه، امارات، اوکراین، روسیه، رومانی، قزاقستان، سریلانکا، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سودان، کویت، آذربایجان، سوریه، لهستان، هند، مالزی، گرجستان، کانادا، جمهوری چک، اندونزی و اتریش را کشورهای هدف صادرات انواع کشمش عنوان کرد.
ترکاشوند ادامه داد: انواع کشمش امسال بیش از 60 درصد از ارزش صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده است که این روند با توجه به صادرات کالا و سیاست های تجاری دولت هر سال متغیر است.
وی با اشاره به کاهش صادرات کشمش از نظر وزنی، تعهد ارزی را دلیل عمده این میزان کاهش عنوان کرد و گفت: به دلیل معامله ریالی با برخی کشورهای هدف صادراتی همچون عراق، بیشتر صادرکنندگان کالا را به نام خود صادر نمی کنند و به نام افراد غیر و خارج از استان همدان نسبت به صادرات اقدام می کنند.
ترکاشوند ابراز امیدواری کرد: در صورت اصلاح این روند امسال شاهد رشد چشمگیر صادرات کالا به ویژه کشمش از گمرک این شهرستان باشیم.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 38 هزار تن کشمش از ملایر به نقاط مختلف جهان صادر می شود که از این نظر 28 درصد صادرات کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.
سال گذشته 57 میلیون و 661 هزار و 807 دلار انواع کالا از گمرک ملایر به حدود 30 کشور جهان صادر شد.
سالانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک شهرستان ملایر به سایر نقاط جهان صادر می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.