به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در گردهمایی هیات های اندیشه ورز جوانان، سمن ها و ورزشکاران استان همدان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به این سرمایه همواره مورد تاکید رییس جمهوری است و هم اینک 520 سازمان مردم نهاد در این استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 350 سمن در دولت تدبیر و امید ایجاد شده، ضمن اینکه هیات اندیشه ورز جوان با شعور و شعف خاصی در سطح استان ایجاد شده و فعالیت می کنند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: در همین راستا از نیروهای کارآمد هیات اندیشه ورز در سپردن مسئولیت ها استفاده می کنیم و این روند در واگذاری مسئولیت ها به جوانان و بانوان توانمند ادامه خواهد داشت.
شاهرخی افزود: در واگذاری مسئولیت به جوانان و بانوان دستمان نمی لرزد و به همین منظور برای هر فرماندار یک معاون زن منصوب کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه سهم 30 درصدی بانوان فرهیخته و توانمند در سطح مدیریت دستگاه های اجرایی استان تحقق خواهد یافت، گفت: سایر دستگاه های اجرایی نیز سپردن مسولیت به بانوان را آغاز کرده اند و این راهبرد را عملیاتی خواهیم کرد.
وی مبارزه با اعتیاد، ایجاد اشتغال، حل مشکل بیکاری، اجرای طرح بازآفرینی شهری و رسیدگی جدی به حاشیه شهرها را از دیگر اهداف مهم و اجرایی در توجه به سرمایه اجتماعی استان همدان برشمرد.
شاهرخی یادآور شد: امروزه استان همدان به جهت همکاری خوب مردم عاری از معتاد متجاهر است و در حوزه اشتغال افتخار می کنیم که رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده ایم اما باید با تلاش بیشتر این شرایط نیز بهبود یابد.
وی با اشاره به اینکه دغدغه جدی ما در حوزه جوانان بحث اشتغال است، گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی از سندی رونمایی کردیم که در سه سال باقی مانده از برنامه ششم توسعه و مدت خدمت دولت تدبیر و امید، اقدامات انجام شده منجر به ایجاد شغل به ویژه برای جوانان شود.
شاهرخی افزود: میثاقی در بین دستگاه های دولتی، بخش خصوصی، ستاد استانی و شهرستانی، نمایندگان مجلس و بانک ها بسته شده است که هر سال حداقل 20 هزار شغل را در این استان ایجاد کنیم.
وی توجه به معیشت، اشتغال و رونق تولیدی را از مهمترین اولویت های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: هیچ اقدامی واجب تر از رونق تولید به خصوص برای جوانان نیست و با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی و همتی که نزد نمایندگان داریم، این امر در حال اجرایی شدن است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.