به گزارش ایرنا، محمود الفت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اواخر سال گذشته با حضور شماری از احزاب اصولگرا و افراد حقیقی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل و رییس آن انتخاب شد.
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان اضافه کرد: این شورا مرکب از تعدادی از احزاب اصولگرا و چهره ها است که با هدف همگرایی و حفظ وحدت این احزاب در انتخابات سال 98 شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه اعضای این شورا فعالیت انتخاباتی 98 را کلید زدند افزود: با توجه به اینکه این شورا به تازگی راه اندازی شده است، تاکنون درباره نامزدهای احتمالی و مورد حمایت مذاکره ای نداشته ایم.
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان اظهار داشت: برخی از احزاب و چهره های اصولگرا از حضور در این شورا استقبال نکردند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با انتقاد از آنچه تناقض گویی در انتشار آمارهای اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در سال گذشته تعبیر کرد، خواستار شفافیت و پاسخ گویی مسئولان مربوطه در این زمینه شد.
الفت نبود ثبات شغلی و حمایت از اصناف و کسبه قانونمند، ناتوانی اتاق اصناف در تنظیم بازار و اختلاف بین هیات رییسه این اتاق را از مشکلات گریبانگیر استان همدان برشمرد و اظهار داشت: رواج روبازارها و دستفروشی به طوری که خیابان اصلی شهر تبدیل به دسفروشی شده نیز نیازمند تدبیر و ساماندهی است.
وی با بیان اینکه استاندار همدان بر قدردانی از رسانه ها تاکید کرده است، مدعی شد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان عدالت را در همکاری با رسانه ها رعایت نمی کند.
به گفته دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان نحوه ارائه آگهی به روزنامه ها معیار درستی ندارد و به زعم وی افرادی که دارای بیشترین رابطه هستند بیشترین آگهی را دریافت کرده و کسی که لابی ندارد آگهی خبری نمی تواند بگیرد.
الفت همچنین با انتقاد از سیاست های شورای اسلامی شهر همدان مدعی شد: اعضای این شورا در قالب سیاسی درگیر منافع گروهی خود شده اند و گاهی بدون رعایت اصول بدیهی در مشارکت جستن برای توسعه شهر، زمینه رکود و رخوت شهری و کاهش انگیزه مدیران را فراهم آورده اند.
به گفته وی، این شورا حتی تا جزئی ترین تغییرات در ساختار مدیریت شهری را از وظایف خود دانسته و با دخالت های فراوان موجب فرو پاشی نظام اداری این مجموعه شده و در این وضعیت نیز نمی تواند هیچ کمکی به توسعه و بالندگی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر بکند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با طرح این ادعا که برخی اعضای این شورا به دنبال گرفتن امتیازات برای اطرافیان خود هستند، اظهار داشت: آیا با این شرایط انتظار الگویی از توسعه برای شهر به جز کارهای جزئی همچون استفاده از بلوک های سیمانی جهت بسته شدن معابر، در تصویر ذهنی این افراد است خواهید دید؟
الفت اظهار داشت: ساخت سایت موزه میدان مرکزی همدان که به گفته وی چهره گردشگری همدان را مخدوش کرده، مدتی توپ فوتبالی بود که بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دست به دست می شد تا طرح آن در اواخر فروردین سال 97 تصویب شد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان افزود: رییس شورای شهر همدان قول داد که سایت موزه تکمیل شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده و هم اینک هم منتظر بودجه هستند.
وی یادآوری کرد: در شرایط بد اقتصادی شهردار بجای تکمیل طرح های نیمه کاره شامل پل شهید سردار همدانی، میدان میوه و تره بار و پارکینگ آقاجانی بیگ، طرح جدید بلوار ارم را آغاز کرده است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با بیان اینکه زمانبر شدن طرح ها موجب افزایش هزینه اجرای آن شده است، سوال کرد: این هزینه ها و ضرر و زیان را چه کسی پرداخت می کند؟
الفت افزود: پارلمان شهری همدان عملکرد سیاسی دارد و به جای بررسی مشکلات و طرح های توسعه شهری، اجرای برنامه جامع شهر، توقف طرح های عمرانی، تداوم مشکلات ترافیکی و ارتفاع فروشی، به صورت کلوپ سیاسی درآمده است.
وی اضافه کرد: شفافیت بکارگیری نیروهایی که با آمدن شهردار به شهرداری آمده اند و مکانیسم بکارگیری این افراد باید مشخص شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.