ستار عزیزی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجلاس 2 روزه ای که با حضور اعضای هیات امنای دانشگاه دی هشت و مراجع تماس ملی ( Focal point) در 29 و 30 آوریل مصادف با نهم و دهم اردیبهشت سالجاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان برگزار می شود، اساسنامه این دانشگاه به تصویب نهایی می رسد.
وی خاطرنشان کرد: آذر پارسال پیش نویس اساسنامه دانشگاه دی هشت تهیه و به تصویب رسیده بود و پس از نهایی شدن اساسنامه دانشگاه و آیین نامه هیات امنا، این مرکز آموزش عالی بین المللی مجاز به پذیرش دانشجو می شود.
عزیزی افزود: دانشگاه بین المللی دی هشت از مهر امسال در 120 رشته کارشناسی ارشد و دکتری از سراسر جهان دانشجو می پذیرد.
مدیر اجرایی دانشگاه دی هشت یادآوری کرد: هیات امنای دانشگاه بین المللی دی هشت مرکب از وزرای علوم دولت های عضو سازمان دی هشت است و مراجع تماس ملی نیز نمایندگان دائمی از دولت های عضو سازمان دی هشت برای پیگیری امور دانشگاه هستند که بیشترشان از بین معاونان وزرای علوم انتخاب شده اند.
به گزارش ایرنا، اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر، نیجریه و ایران هشت عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت هستند که در سال 96 برای تاسیس یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند و کشور ایران و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه مادر برای راه اندازی این مرکز علمی برگزیده شد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.