به گزارش ایرنا، محمود رضا عراقی عصر روز پنجشنبه در بازدید از گردنه اسدآباد اظهار داشت: برخی اقدامات مانند اصلاح شیب ها، سبک کردن بار ترافیکی جاده و زهکشی منطقه برای خروج روان آبها به صورت موقت تا تصمیم گیری نهایی و تخصیص اعتبار مناسب ملی برای بازسازی گردنه انجام می شود.
وی تاکید کرد: با همکاری راهداری و پلیس به صورت شبانه روزی از این مسیر مهم مراقبت ویژه صورت می گیرد تا جان مسافران و ساکنان مناطق پایین دست گردنه به خطر نیفتد.
عراقی اضافه کرد: در یک طرح مطالعاتی با کمک اساتید دانشگاه دلایل لغزش زمین در این منطقه شناسایی شده و هیچ نکته مبهمی وجود ندارد و براساس پیشنهادهای کارشناسی شده عملیات بازسازی و ترمیم نیاز به اعتبار کلان ملی دارد که پیگیر آن هستیم.
وی گفت: بارندگی های اخیر موجب لغزش زمین در سه نقطه استان شد اما خسارت های وارده به جاده آرزمان و نورآباد به اندازه گردنه اسدآباد شدید نبود.
معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه اسدآباد را تنها نمی گذاریم گفت: تیم تخصصی استان با کارشناسان مربوطه وارد عملیات شده اند تا بهترین تصمیم برای پایداری و دور کردن خطر از گردنه اتخاذ شود.
گردنه اسدآباد به طول 15 کیلومتر از مسیرهای سخت گذر و برف گیر کشور و محور مواصلاتی 6 استان غربی و جنوب غربی است که در شبانه روز 20 هزار خودروی سبک و سنگین از این جاده پرپیچ و خم عبور می کنند.
این شریان اصلی کشور در بارش های سیل آسای اخیر دچار رانش و تخریب در چندین نقطه شد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.