به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر بیان کرد: در سال «رونق تولید» باید با همت و همراهی تمامی مجموعه مدیران این شهرستان به اهداف ترسیم شده در شعار سال برسیم.
وی افزود: 43 اولویت مهم در سند راهبردی توسعه ملایر تعیین و تکلیف تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان برای افق سه ساله و در قالب سند توسعه عملیاتی مشخص شده است.
فرماندار ویژه ملایر ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی، ثبت جهانی منبت، توسعه 24 هکتار کشت گلخانه ای، ایجاد مجتمع های آبرسانی، افتتاح فاز نخست ورزشگاه پنج هزار نفری و استخر سرپوشیده سامن، افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، تکمیل چهار خطه محورهای ملایر به آورزمان و نهاوند، ملایر به توره و ملایر به سه راهی بروجرد و تکمیل و بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی را از جمله اولویت های این سند برشمرد.
فتحی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری نمایندگان و همت مضاعف مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان به اهداف این سند تا سال 1400 برسد.
وی همچنین به بارندگی ها و بروز سیلاب طی 2 مرحله در فروردین امسال در این شهرستان اشاره و بیان کرد: 233 میلی متر بارش در ملایر ثبت شد که به دنبال بروز سیلاب، افزون بر یکهزار و 460 میلیارد ریال به تاسیسات، پل ها، راه ها، ابنیه ها و زیرساخت های این شهرستان خسارت وارد شد.
معاون استاندار همدان تخریب و آسیب دیدن 2 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی، خسارت یکهزار و 100 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی، تخریب 600 واحد دامی و تلف شدن 320 راس دام سبک را از دیگر خسارت های وارد شده ناشی از سیلاب در این شهرستان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه میزان خسارت به منازل مسکونی این شهرستان در حال ارزیابی است، یادآور شد: اهتمام دولت تدبیر و امید در جبران خسارت های ناشی از سیل در نقاط مختلف کشور جدی است و تمرکز دولت در این مسیر است.
وی با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بحران و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گفت: در ایام نوروز امسال بیش از 23 هزار مسافر در این شهرستان اقامت داشتند و 216 هزار مسافر و گردشگر نیز از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی و دست ساز این شهرستان بازدید کردند.
فرماندار ویژه ملایر همچنین ثبت 2 هزار و 400 فرصت شغلی در سامانه رصد، جذب 410 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، برگزاری 57 یادواره شهدا، برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت و دیگر جشنواره ها و کنسرت ها و همچنین حضور مسئولان ارشد کشوری، وزرای دولت و استاندار همدان در این شهرستان را از جمله اقدامات در سال گذشته برشمرد.
فتحی ضمن محکوم کردم اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این اقدام را ناشی از ضعف دشمن و استکبار جهانی دانست و گفت: این امر موجب تقویت وحدت، انسجام و همدلی در کشور و حمایت و پشتیبانی از سپاه پاسداران بیش از گذشته شد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در این جلسه اظهار داشت: هر زمان دشمن خواست نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند، تمامی مردم پای کار آمدند و توطئه های آنان را خنثی کردند.
سرهنگ سید جواد حسینی با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره در مقابل توطئه های دشمنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در عرصه هایی چون سازندگی کشور و مقابله با گروه های تروریستی داعش موفق عمل کرده است افزود: این ایستادگی ها موجب شد رییس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.
وی ادامه داد: امروز مقاومت ها و ایثارگری های ملت ایران و سپاه پاسداران موجب شده دشمن از منطقه و خاکریزهای ما فرار کند.
سرهنگ حسینی با اشاره به تقویت وفاق و همدلی موجود در کشور گفت: هم اکنون این وفاق و همدلی با تدبیر فرماندار ویژه ملایر در این شهرستان نیز ایجاد شده و باید در ادامه راه طبق منویات رهبر معظم انقلاب با اتحاد و همدلی حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، این نخستین نشست شورای اداری شهرستان ملایر بود که در سال 98 برگزار شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.