علیرضا ظفرمیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 102 تماس با این سامانه از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فروردین برقرار شده است.
وی اضافه کرد: پس از تماس شهروندان با این سامانه اپراتورهای مستقر در وزارت بهداشت و درمان شکایت را ثبت کرده و با یک کد آن را به استان محل شکایت اعلام می کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان افزود: در صورت بحرانی و فوریتی بودن گزارش مردمی، این موضوع به سرعت در تماس تلفنی اپراتور سامانه 190 وزارتخانه با مسئول سامانه استانی رسیدگی می شود.
ظفرمیرمحمدی بیان کرد: پس از بروز مسمومیت غذایی برای 2 تن در یکی از رستوران های معروف شهر همدان موضوع به سامانه 190 گزارش شده و به علت فوریت، موضوع سریع رسیدگی شد.
وی گفت: پس از حضور کارشناسان در محل مشخص شد که رعایت نکردن بهداشت فردی عامل بروز این مسمومیت بوده است بنابراین رستوان پلمب شد.
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان افزود: چهار رستوان معروف دیگر این شهر نیز به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی، بی توجهی به بهداشت فردی، بهداشت مکان، محل کار و دیگر مولفه ها پلمب شدند.
ظفرمیرمحمدی ادامه داد: از مجموع 102 تماس برقرار شده با سامانه 190 در جریان اجرای طرح سلامت نوروزی، بررسی ها نشان می دهد که 99 درصد آنها صحت داشته است.
وی بیان کرد: بیشترین تماس ها مردمی و گزارش تخلف به علت رعایت نکردن نکات و مولفه های بهداشتی، نامناسب بودن فضا و مکان عرضه مواد غذایی و وضعیت نامطلوب سرویس های بهداشتی بوده است.
به گزارش ایرنا، 190سامانه مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط در مناطق آسیب دیده در بحران و حوادث غیر مترقبه راه اندازی شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.