محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: جای تاسف دارد که چرا جامعه جهانی در مقابل این اقدامات خلاف قانون و خلاف موازین بین المللی آمریکا عکس العملی نشان نمی دهد.
وی افزود: ما از این اقدام غیرقانونی ترامپ خیلی آزرده خاطر نیستیم، چراکه این انتظار از وی می رفت، اما از دنیایی که این همه مساله دفاع از حقوق بشر را مطرح می کند ولی در مقابل این اتفاق و ظلم آشکار و قانون شکنی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد، تاسف می خوریم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ اتحاد و انسجام ملت ایران را در صحنه داخلی تقویت کرد و نمایندگان مجلس روز /سه شنبه/ با پوشیدن لباس سپاه، یکپارچه اعلام کردند که سپاه حافظ امنیت، مردم و انقلاب است.
کاظمی اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی را یکی از حلقه های فشار بر ملت ایران دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق اصل 151 قانون اساسی به عنوان یک نهاد نگهبان نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تعریف شده و وجهه قانونی دارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای دنیا باید به اصول قانون اساسی یکدیگر احترام بگذارند گفت: سپاه پاسداران یک تشکیلات غیر متکی به قانون نیست، بلکه متکی به قانون اساسی است که قانون مادر ما و اصول آن محور اداره کشور است.
کاظمی در عین حال اقدام غیرقانونی آمریکا را خلاف حقوق و موازین بین المللی حقوقی، خلاف دیپلماسی و روابط سیاسی حاکم بین کشورها، دخالت آشکار در حاکمیت و تروریست خواندن بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که هرگز در دنیا سابقه ندارد، دانست.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس با پوشیدن لباس سپاه نشان دادند که سپاه پاسداران در یک سازمان که امروز می بینیم، خلاصه نمی شود، بلکه متعلق به همه مردم و اقشار است.
کاظمی گفت: همه ما در مسیر اهداف انقلاب، نگهبان انقلاب اسلامی، آرمان ها و امنیت کشور هستیم و به طور قطع پشتیبانی ما از سپاه پاسداران بیشتر از گذشته است.
به گفته وی تصویب دو فوریتی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران در برابر آمریکا در مجلس شورای اسلامی، پاسخ مناسبی به این اقدام غیرخردمندانه و غیر قانونی آمریکا بود.
وی همچنین با اشاره به رونمایی چندین دستاورد جدید هسته ای توسط رییس جمهوری همزمان با روز ملی فناوری هسته ای در 20 فروردین خاطرنشان کرد: در رابطه با حفظ و حمایت از منافع ملی کشورمان حق داریم هر اقدامی را که صلاح می دانیم انجام دهیم.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسائل هسته ای یک علم است که می خواهیم از این علم روز دنیا توسط دانشمندان هسته ای و برنامه ریزی که در کشور داریم، استفاده کنیم و این امر در راستای استفاده صلح آمیز از علم هسته ای است.
کاظمی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این علم بتوانیم متناسب با این اقدام و با تلاش مضاعف، بنیه دفاعی کشورمان را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته جاری (19 فروردین) با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.