به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح بیان کرد: در پی اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات که باعث کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه در سطح کشور شد، سود جویان و فرصت طلبان به دنبال فرصتی برای سوء استفاده از این ماده قانونی برای فعال کردن گوشی های قاچاق بودند.
وی افزود: پس از کسب خبری مبنی بر این که 2 نفر با مراجعه به محل های حاشیه شهر همدان اقدام به توزیع سیم کارت همراه اول و ایرانسل به صورت رایگان در بین مردم می کنند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: با مراجعه کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر، مشاهده شد افرادی در محوطه مسجد با میز کار و یک دستگاه چاپگر تعداد قابل توجهی سیم کارت و سند خام مربوط به ثبت نام را به صورت رایگان به مردم هدیه کرده و زمان فعال شدن سیم کارت ها را 40 روز بعد اعلام می کنند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: متصدیان هیچ گونه مدارکی مبنی بر نمایندگی و مجوز نام نویسی ارایه نکردند بنابراین توسط کارآگاهان دستگیر و اموال آنها توقیف شدند.
وی گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی و تخصصی خود را برادر و راننده آژانس در یکی از مناطق تهران معرفی و اعلام کردند که تجهیزات متعلق به یکی از دفاتر پیشخوان است و برای ثبت نام سیم کارت ها، روزانه چهار میلیون ریال دستمزد می گیرند.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: با دعوت از کارشناسان سازمان تنظیم مقررات رادیویی مشخص شد اقدام این افراد غیر قانونی بوده و به منظور سوء استفاده از طرح رجیستری گوشی تلفن همراه با مدارک هویتی و فرم های مربوطه با مشخصات هر یک از همشهریان یک خط را در گوشی فعال و آن را رجیستر و از قاچاق بودن خارج می کردند.
سردار کامرانی صالح اظهار داشت: با همکاری متهمان، 2 همدست آنان در تهران دستگیر و به پلیس آگاهی همدان منتقل شدند و مدعی بودند که پس از دریافت مدارک مردم قصد رجیستری گوشی های قاچاق را داشتند.
وی گفت: ماموران آگاهی یک دستگاه سواری پراید را توقیف کرده و 2 فقره سیم کارت ایرانسل و همراه اول و 750 فقره سند جعلی صادره قبل از رجیستر شدن گوشی ها کشف کردند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.