سید سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان افزود: در این استان 6 هزار کیلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه های شوسه روستایی وجود دارد که بدون انسداد دائمی جاده ها را باز نگه داشته ایم.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مربوطه باید به آموزش همگانی توجه ویژه کنند افزود: از رسانه ها و صدا و سیما و ظرفیت تریبون نماز جمعه برای آموزش همگانی استفاده شود.
استاندار همدان با بیان اینکه رسانه های استان همکاری و همراهی خوبی داشتند ادامه داد: برخی افراد صاحبان رسانه نیستند و فقط نکات منفی را منعکس می کنند و تلاش ها و خدمات دستگاه ها را نمی بینند.
شاهرخی با تاکید بر اینکه اغلب رسانه ها حسن نیت دارند افزود: افکار عمومی را باید سامان داد تا با کمک و همراهی همه از بحران عبور کنیم.

** میزان خسارت سیل مشخص شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران خسارات وارده در بارش های اخیر تیم ارزیابی میزان خسارات وارده را برآورد کنند.
امیر خجسته افزود: با اعلام گزارش و هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی، از اوایل سال جدید مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و با تمهیدات اندیشیده شده برای ارایه خدمت مطلوب وارد عمل شدند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استانداری همدان در پنجم فروردین ماه تشکیل جلسه داد خاطر نشان کرد: برای کمک به سیل زدگان و آسیب دیدگان حوادث همه دستگاه های خدمت رسان از جمله سپاه و نیروی انتظامی متحد، همراه و همدل به یاری حادثه دیدگان شتافتند.
خجسته با اشاره به بارش های بی‌نظیر ثبت شده در پایگاه های هواشناسی عنوان کرد: در 30 ساعت گذشته، 134 میلیمتر آسمان استان بارش داشته که این میزان در قیاس نسبت به سال گذشته در نوع خود بسیار بی سابقه است.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بازدید شامگاه دوشنبه از راه دسترسی روستای قلعه جوق به راستگویان بیان کرد: این راه در بارش های شب گذشته تخریب و امکان دسترسی و کمک به اهالی روستا را قطع کرده که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.
خجسته با اشاره به پیش بینی های انجام شده در ماه های آینده و ادامه بارش های استان همدان گفت: با بررسی نقاط قوت و ضعف مدیریت بحران استان همدان نباید به گونه ای پیش رفت که دچار مشکل شد.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.