علیمردان طالبی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه برق رسانی در روستاهای نهاوند، ملایر و بهار بیشترین آسیب را دیده که گروه های تعمیر شرکت توزیع برق مشغول بازسازی و اتصال مجدد روشنایی این مناطق هستند.
وی اضافه کرد: شبکه گازرسانی 11 روستای نهاوند نیز دچار خسارتهایی شد که عملیات تعمیر و ترمیم خطوط انتقال توسط گروههای متخصص در حال انجام است که تاکنون مشعل گاز هشت روستا روشن شده است.
طالبی با اشاره به شدت بارش و طغیان بیشتر رودخانه ها و نفوذ آب به داخل مناطق مسکونی این استان گفت: 37 پل آسیب دیده که تعدادی از آنها برای سرعت بخشیدن در رهاسازی سیلاب توسط نیروهای امدادی تخریب شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بارندگی های سیل آسا در 24 ساعت گذشته 155 واحد مسکونی شهری و روستایی را تخریب کرد که خسارت جانی نداشته است.
وی افزود: در این مدت همچنین 112 واحد دامی و اصطبل تخریب و منجر به اتلاف 150 راس دام سبک و سنگین در این مناطق شد.
طالبی یادآوری کرد: آب به داخل 150 واحد مسکونی و تجاری در سطح استان نفوذ کرده بود که با کمک نیروهای آتشنشانی، انتظامی و امور آب و فاضلاب، این آبگرفتگی ها تخلیه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه خسارت به اراضی کشاورزی زیاد است، گفت: حدود سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی به زیر آب رفته که برآورد خسارت ها در شرایط کنونی امکان پذیر نیست.
طالبی با بیان اینکه وضعیت استان بحرانی است، تاکید کرد: این اوضاع در تمام شهرستان ها به طور کامل تحت کنترل و مدیریت قرار دارد و کاهش بارندگی شرایط را برای امداد رسانی و تعمیر و ترمیم خرابی ها آسانتر می کند.
وی یادآوری کرد: 108 تیم امدادی در حال خدمات رسانی به نقاط حادثه دیده هستند و تمام مرخصی کارکنان دولت تا اطلاع ثانوی لغو و همه در صحنه امدادرسانی مشغول بکار هستند.
به گزارش ایرنا؛ همدان در 24 ساعت گذشته با میانگین 100 میلمیمتر بارش رکورد سی ساله بارندگی را شکست و شهرهای نهاوند، ملایر و تویسرکان بیشترین سهم را از نزولات جوی داشتند که خسارتهای بیشتری هم نصیبشان شده است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.