علی مالمیر شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به عمارت جنانی قراردادی با پیمانکار طرح منعقد و با انجام اقدامات انجام شده، این بناها آسیب ندیده است.
وی با بیان اینکه ورودی آرامگاه استر و مردخای، خانه عسگری و عمارت نوشادی نیز مرمت شد که با بارش های اخیر آسیبی به آنها وارد نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در اثر بارش های چند روز گذشته پنج بنای تاریخی این استان در شهرستان های نهاوند، فامنین و تویسرکان آسیب دید.
مالمیر افزود: قسمتی از طاق پل زرامین و بخش هایی از حمام حاج آقا تراب نهاوند، مسجد خشتی بازران در فامنین نیز تخریب شده که نیاز به مرمت فوری دارد.
وی برآورد خسارت بناها در شهرستان نهاوند را سه میلیارد ریال و شهرستان فامنین را 800 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: خانه اقتداری و پل فرسفج نیز در شهرستان تویسرکان بر اثر سیلاب‌ها و بارش‌ها آسیب دیده‌اند که هر 2 از جمله آثار ثبت شده در فهرست ملی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: برای مرمت آثار تخریب شده در شهرستان تویسرکان چهار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که باید به سرعت و به صورت جدی مرمت شوند.
گفتنی است در استان همدان بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد که 800 اثر جزو آثار ملی هستند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.