عباس صوفی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرداری همدان با تمام پرسنل برای رفع آبگرفتگی در سطح شهر تلاش می کند افزود: شهروندان باید برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی از نزدیکی به رودخانه ها جلوگیری کنند چراکه اطلاعیه ها و اخطارهای جوی نیز با همین رویکرد صادر می شود.
وی اضافه کرد: از بامداد امروز یکشنبه بارش شدید و سنگین باران آغار شد و با وجود همه تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در برخی نقاط با آبگرفتگی مواجه بودیم که با حضور به موقع نیروهای شهرداری مشکلات برطرف شد.
شهردار همدان با بیان اینکه برخی از منازل حاشیه رودخانه در روستای قاسم آباد تخلیه شده اند افزود: با وجود اینکه روستای قاسم آباد زیر نظر شهرداری همدان نیست اما نیروهای خدماتی و آتش نشانی همراه با سپاه و فرمانداری در محل حاضر شده و نسبت به رفع آبگرفتگی اقدام کرده اند.
صوفی ادامه داد: در سالهای اخیر تعدادی منزل مسکونی غیرمجاز در حاشیه رودخانه قاسم آباد و برخی از رودخانه های همدان احداث شده که در هنگام بارندگی با آبگرفتگی مواجه می شوند.
شهردار همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی در سطح شهر وجود ندارد افزود: شهروندان اخبار هواشناسی و اطلاعیه ها را از منابع معتبر و رسمی پیگیری کنند و نباید برخی افراد غیرمتخصص با انتشار اخبار بی پایه و اساس باعث نگرانی مردم شوند.
صوفی یادآور شد: به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی شهروندان از طریق تماس با سامانه ١٣٧ مدیریت رسیدگی به درخواست های مردمی شهرداری و 125 سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی نسبت به بیان مشکلات و درخواست های خود نسبت به موضوع آب‌گرفتگی منازل و مناطق مسکونی اقدام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 550 نفر از نیروهای شهرداری در حال آماده باش هستند و قایق ها و تجهیزات نجات در سیلاب برای امداد رسانی در حوادث احتمالی ناشی از سیلاب نیز آماده است.
شهردار همدان با بیان اینکه به منظور جلوگیری از آسیب به مناطق آسیب پذیر و خطرآفرین از مناطق چهارگانه شهر بازدید میدانی صورت گرفت اعلام کرد تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی و خدماتی این نهاد تا پایان رفع خطرات احتمالی از شهرهمدان، در آماده باش کامل هستند و همه مرخصی ها لغو شده است.
به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان شدت بارش باران بعدازظهر امروز/ یکشنبه / افزایش یافته و احتمال بروز سیلاب در نقاط مختلف این استان زیاد است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.