سید محسن موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی ایستگاه های هواشناسی در سطح استان همدان آمار افزایش بارندگی را ثبت کرده اند و در این 6 ماه بیش از میانگین کل سالانه ایستگاه، بارش ثبت شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی امسال نهاوند با 560 میلیمتر بیشترین بارش را در سطح استان داشته است که نسبت به سال آبی گذشته 212 درصد و نسبت به بلند مدت 95 درصد افزایش را نشان می دهد.
موسوی ادامه داد: از ابتدای مهر 1397 گل تپه با 295 میلیمتر کمترین بارش را در سطح استان داشته است که نسبت به سال آبی گذشته 63 درصد و نسبت به بلند مدت نیز 63 درصد افزایش دارد.
وی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به دلیل رطوبت ناشی از بارش های اخیر و تشکیل ابرهای محلی تا 24 ساعت آینده احتمال رگبار پراکنده باران، ریزش پراکنده برف و رعد و برق در آسمان استان وجود دارد.

** موج دوم بارش ها از شنبه همدان را فرا می گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی که در چند روز اخیر این استان را تحت تاثیر قرار داده بود به طور کامل از شرق استان خارج شده است و با ورود سامانه جدید، موج دوم بارش ها از شنبه 10 فروردین همدان را فرا می گیرد.
وی با اشاره به وزش باد در استان توصیه کرد: نکات ایمنی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، بنر و داربست رعایت شود.
موسوی عنوان کرد: به دنبال بارش های چند روز گذشته در استان، دمای کمینه (صبحگاهی) بین یک تا سه درجه سانتیگراد و دمای بیشینه (روزانه) بین 2 تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: سامانه بارشی که روز شنبه وارد استان می شود به اندازه سامانه قبلی قدرت دارد و موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: نهاوند با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل تپه با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تویسرکان با چهار میلیمتر، بیشترین بارش را در استان داشته است.
گفتنی است، بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال آبی امسال، بارش های استان نسبت به بلند مدت سه برابر افزایش داشته است.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.