به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان منصور ستوده اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و 280 لیتر در ثانیه آب وارد مخزن سد اکباتان و 830 لیتر در ثانیه برای مصارف شرب شهر همدان از سد خارج می‌شود.
وی حجم فعلی سد کلان ملایر را نیز 46 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: 100 درصد حجم مخزن این سد پر و در حال سرریز و ورودی این سد اکنون 17 هزار و 708 لیتر در ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان همدان عنوان کرد: حجم سد سرابی تویسرکان با ورودی 810 لیتر در ثانیه به هفت میلیون و 100 هزار متر مکعب رسیده که 77 درصد از حجم مخزن است.
وی بیان کرد: میانگین بارش‌های سال‌ آبی جاری تاکنون 413 میلیمتر ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته 177 میلمتر و در بلندمدت 255 میلیمتر بارندگی در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ ای همدان ثبت شده است.
ستوده با یادآوری اینکه بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 133 درصد و نسبت به بلندمدت 62 درصد افزایش دارد، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی امسال در ایستگاه وراینه در محدود مطالعاتی نهاوند با حجم 634 میلیمتر نسبت به سال گذشته با حجم 256 میلیمتر، 406 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همدان از 15 سال پیش تاکنون همواره جز استان های در معرض خشکسالی قرار دارد.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی همدان سامانه بارشی که در چند روز اخیر این استان را تحت تاثیر قرار داده بود به طور کامل از شرق استان خارج شده است و با ورود سامانه جدید، موج دوم بارش ها از شنبه 10 فروردین همدان را فرا می گیرد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.