ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشترین بازدیدهای نوروزی مربوط به جاذبه های دست ساز ملایر همچون پارک تاریخی سیفیه، بام ملایر و مینی ورد است.
وی افزود: در مدت یاد شده 9 هزار و 773 تن در هتل ها، مهمانپذیرها، اقامت گاه های بوم گردی، خانه مسافرها، مهمانسرای دستگاه های اجرایی و مدارس این شهر اقامت داشتند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: حدود 400 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست ساز در ملایر وجود دارد که جاذبه هایی همچون مینی ورد، بام ملایر، پارک سیفیه، موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان در صدر بازدیدهای نوروزی هستند.
جلیلی گفت: در این مدت 92 مورد بازرسی از مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع های بین راهی، مهمانسراها، دفاتر خدماتی مسافرتی، سالن های ورزشی و مراکز بهداشتی و نمازخانه ها انجام شد.
وی با اشاره به تدوین و اجرای 37 برنامه فرهنگی در ایام نوروز ادامه داد: از این تعداد 26 برنامه در قالب نوروزگاه است که در نقاط مختلف شهرستان در حال اجرا است.
جلیلی بیان کرد: روز ششم فروردین ماه به دلیل اظهار همدردی با سیل زدگان در نقاط مختلف کشور هیچ برنامه نوروزی در این شهرستان برگزار نشد.
وی برگزاری سفره خانه سنتی، بدرقه مسافران مشهد مقدس در ایستگاه قطار، استقبال از نخستین مسافران نوروزی، برگزاری جشنواره عیدانه در خیابان خیام، بازی های بومی و محلی در روستاها، جشنواره بادبادک ها، مسابقه اسب سواری در تپه نوشیجان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از جمله برنامه های نوروزی برشمرد و افزود: مسابقه سبزه آرایی و پخت شیرینی محلی نیز در عمارت مصدقی در حال برگزاری است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: با توجه به اینکه آداب و رسوم نوروزی در شعر تبلور پیدا می کند، در این راستا آیین عصر شعر نوروزی با حضور شاعران و هنرمندان ملایری در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شد.
جلیلی گفت: وضعیت بازدیدهای نوروزی تا قبل از نامساعد شدن شرایط جوی خوب بود، اما شدت گرفتن بارش ها و وقوع حوادث ناگوار سیل در نقاط مختلف کشور تاثیر زیادی در کاهش اقامت ها و بازدیدهای نوروزی داشت.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 340 اثر تاریخی و جاذبه طبیعی است که از این تعداد حدود 200 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.