حسین بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم بالای بارش ها و ادامه دار بودن بارش باران و برف شهرداری ملایر آمادگی کامل را برای ارایه خدمات و جلوگیری از بروز هرگونه خطرهای احتمالی و خسارت به شهروندان دارد.
وی افزود: به همین منظور بیش از 130 نیروی انسانی، 6 دستگاه کامیون، هشت دستگاه بنز خاور، پنج دستگاه نیسان، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و 15 دستگاه موتور پمپ بنزینی، گازوئیلی و دیزلی برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته شده است.
شهردار ملایر بیان کرد: در کمتر از 24 ساعت گذشته بیش از 65 میلیمتر بارندگی در سطح شهر ملایر رخ داد که با اقدام به موقع کارکنان شهرداری، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، نیروهای مردمی و مقاومت بسیج میزان خسارت های وارد شده به اماکن عمومی، خصوصی و سازه های شهری به حداقل ممکن رسید.
بابایی ادامه داد: مهمترین حادثه ناشی از بارندگی های تجمع آب در اراضی مقابل پمپ بنزین محجوبیان واقع در 30 متری شهید تاجوک بود که با حضور به موقع کارکنان شهرداری و هلال احمر، یکی از منازل محاصره شده در آب به صورت شبانه تخلیه و ساکنان آن به سوله بحران شهرداری ملایر منتقل شدند.
وی گفت: پس از پیگیری های به عمل آمده از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان و با مساعدت اداره بهزیستی ملایر این خانواده عصر امروز در مکانی مناسب اسکان داده شدند.
بابایی افزود: به منظور پیشگیری از حوادث و کاهش خسارت های احتمالی نسبت به بازگشایی کانال های مسدود شده در حاشیه بلوار حاج محمد ملایری و همچنین لایروبی کانال های سطح شهر بویژه کانال ناسیونال اقدام شد.
شهردار ملایر بیان کرد: همچنین کیسه های شن بین منازلی که در معرض خطر قرار دارند، توزیع و نیروی انسانی در نقاط بحرانی شهر مستقر شد.
بابایی اضافه کرد: نیاز است با مشارکت شهروندان در دفع اصولی پسماندها و جلوگیری از ریزش زباله در جدول ها و کانال های سطح شهر، سهم خود را در کاهش آثار منفی سیلاب های شهری ادا کنند.
وی توزیع کیسه های ماسه برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و منازل، آبکشی و رفع آبگرفتگی بلوار 30 متری شهید تاجوک، خیابان بروجرد، کاروانسرای امین، خیابان عاشورا و لایروبی دریچه های سطح شهر توسط واحد امور شهری را از دیگر اقدامات در بارندگی های 2 روز گذشته برشمرد.
شهردار ملایر خواستار همکاری و همراهی شهروندان با کارکنان شهرداری ملایر شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در این ایام که شاهد حضور مسافران هستیم، با مشارکت شهروندان بتوانیم از بروز هرگونه خسارت های احتمالی در سطح شهر جلوگیری کنیم.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.