مجتبی دانشگری لطف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بخش زیادی از ماموریت های اورژانس ترافیکی و رسیدگی به مصدومان سوانح جاه ای است.
وی اضافه کرد: در این راستا در مدت زمان یاد شده 369 مصدوم و مجروح سوانح رانندگی توسط آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
مسئول امور عمومی مرکز فوریت های پزشکی همدان افزود: همچنین یک هزار و 403 مصدوم غیر ترافیکی شامل بیماران قلبی، مسمومیت و حوادث کار توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.
دانشگری لطف اظهار داشت: 485 ماموریت شهری و 236 ماموریت جاده ای از ابتدای طرح نوروزی تا ساعت هت صبح ششمین روز از فصل بهار صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه 10 چادر سلامت در ورودی های شهرها دایر شده است، گفت: یک دستگاه آمبولانس نیز به همراه 2 تکنسین فوریت های پزشکی در این چادر سلامت به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.
مسئول امور عمومی مرکز فوریت های پزشکی همدان افزود: 321 تن برای دریافت خدمات اولیه سلامت به چادرهای دایر شده مراجعه کردند.
دانشگری لطف اضافه کرد: داروهای مورد نیاز برای سردرد، رفع مشکل گوارشی و مسمومیت در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفت و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی گفت: علاوه بر اقدام های اولیه درمانی در چادرهای سلاتمت، پمفلت و بروشورهای آموزشی شامل پیام های سلامت در سفر، مراقبت های مورد نیاز کودکان در سفر، آثار منفی پرخاشگری به ویژه هنگام رانندگی، روش های صحیح عبور و مرور، آشنایی با اورژانس 115 و روش های امدادخواهی از اوراژانس توزیع می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.