منصور ستوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ یک از سدهای همدان با بارش های اخیر سر ریز نشده است و سد کلان ملایر نیز در روزهای پایانی اسفند سال گذشته سرریز کرده بود و هم اینک خطری آن را تهدید نمی کند.
وی ادامه داد: ظرفیت سد کلان ملایر 40 میلیون متر مکعب است و خروجی آن را با توجه به شدت بارش های دو روز گذشته، از چهار متر مکعب به هفت متر مکعب افزایش داده ایم.
ستوده با اشاره به اینکه هیچ خطری سدهای استان همدان را تهدید نمی کند، تاکید کرد: سدهای استان استحکام لازم برای شرایط پیش رو را دارند.
وی تاکید کرد: ظرفیت سد اکباتان همدان 36 میلیون مترمکعب است که تاکنون 18 میلیون متر مکعب آن پر شده است.
به گزارش ایرنا، در پی افزایش بارش های بهاری در مناطق مختلف استان همدان، مدیرکل بحران استانداری همدان در گفت و گو با ایرنا از مردم و مسافران نوروزی خواست که از اتراق در حاشیه سدها و رودخانه های فصلی این استان پرهیز کنند.
علیمردان طالبی افزود: با توجه به بارش باران و احتمال بروز سیلاب به ویژه در رودخانه های فصلی، از مسافران انتظار می رود از اسکان در کنار رودخانه ها و هر گونه تاسیسات آبی پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: همچنین به علت رعد و برق به شهروندان توصیه می شود از حضور در فضای باز، کنار درخت ها و اشیای فلزی خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: با آغاز بارش های باران از روز گذشته مسافرانی که در کنار پارک ها و بوستان ها چادر زده بودند توسط تیم های شهرداری به مکان های مسقف پیش بینی شده هدایت شدند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی همدان نیز صبح امروز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: شدت بارش باران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در استان بیشتر می شود.
محمد حسن باقری شکیب تاکید کرد: شدت بارش در عصر و شب هنگام کاهش یافته اما مجدد در طول روز افزایش می یابد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.