سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چهار تن از متوفیان سر صحنه تصادف و 2 تن در بیمارستان جان باختند.
وی اضافه کرد: در یکی از موارد خودرو سواری سمند به علت بی توجهی راننده به جلو با پشت کامیونت ایسوزو برخورد کرد که در این سانحه یک جوان فوت و 2 سرنشین دیگر مجروح شدند.
رییس پلیس راه استان همدان سرعت غیرمجاز در راه روستایی را عامل بروز این سانحه رانندگی دانست و ادامه داد: یکی از سرنشینان مجروح ابتدا به کُما می رود اما با وجود تلاش پزشکان فوت می کند.
سرهنگ عزیزی گفت: همچنین بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس با فلوکس واگن گشت ارشاد در جاده فرعی همدان - مریانج راننده پژو در سر صحنه و کودک 2 ساله وی در بیمارستان فوت می کنند.
وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته تمامی جانباختگان سوانح جاده ای این استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون بومی بوده اند.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: تمامی سوانح فوتی در مسیرهای فرعی و روستایی شعاع 30 کیلومتری شهرها روی داده و هیچ سانحه مهمی در جاده های اصلی، آزادراه و بزرگراه های این استان رخ نداده است.
سرهنگ عزیزی توضیح داد: با توجه به مجهز بودن جاده های اصلی به دوربین کنترل سرعت و سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) تخلف سرعت و تصادف های ناشی از این تخلف کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه سپهتن در صورت تردد خودرو 30 کیلومتر بیشتر از حد مجاز تعیین شده، اطلاعات راننده و خودرو چند کیلومتر مانده به پلیس راه به پاسگاه مخابره شده و راننده متخلف 2 میلیون ریال جریمه و خودرو وی نیز توقیف و راهی پارکینگ می شود.
رییس پلیس راه همدان تاکید کرد: اطلاعات خودرو تنها در صورت اعمال قانون راننده، و وارد کردن کُد برگه جریمه در سامانه از روی مونیتور پلیس راه حذف می شود.
سرهنگ عزیزی توضیح داد: مونیتور موجود در پلیس راه دارای 2 شبکه شیشه ای سبز و قرمز رنگ بوده و چنانچه راننده تخلفی کرده باشد نام و مشخصات کامل وی و خودرو در قسمت قرمز رنگ مونیتور قرار می گیرد.

**مه گرفتگی دید افقی را کاهش داد
وی گفت: بارش باران موجب لغزندگی بیشتر جاده های برون شهری این استان شده است و در گردنه اسدآباد شاهد مه گرفتگی هستیم.
سرهنگ عزیزی افزود: شدت مه در گردنه سخت گذر اسدآباد دید افقی راننده را به کمتر از 15 متر رسانده همچنین سرعت خودروها به 20 تا 30 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.
رییس پلیس راه همدان از رانندگان خواست هنگام بارندگی با سرعت مطمئنه تردد و فاصله پیش بینی شده با خودروی جلویی را رعایت کنند.
سرهنگ عزیزی از افزایش سوانح هنگام بارش باران خبر داد و اظهار داشت: تنها راه کاستن سوانح رانندگی هنگام بارندگی و لغزندگی جاده ها، تردد با سرعت مطمئنه است.
وی گفت: شمار سوانح فوتی از 24 اسفند، آغاز طرح نوروزی تاکنون نسبت به سال گذشته یکسان بوده اما آمار مجروحان هفت درصد کاهش داشته است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.