حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: این موزه حاوی آثار پراکنده مساجد و اماکن مذهبی است که نگاه کارشناسی میراث فرهنگی بر روی آن صورت نمی گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: این آثار وقفی و غیر وقفی شامل کتاب های قدیمی و ارزشمند، قالی و اقلام عزاداری است در موزه امامزاده عبدالله شهر همدان گردآوری شده است.
وی گفت: اداره کل اوقاف همدان اقدام به فراهم کردن زمینه گرفتن عکس توسط خانواده ها در سرداب امامزده عبدالله و نصب آن بر روی تخته شاسی چوبی به صورت رایگان کرده است.
حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: امسال حضور مسافران و گردشگران نوروزی برای زیارت و بازدید از اماکن متبرکه این استان افزایش داشته است.
وی حضور مسافران و اهالی این استان در بقاع متبرکه به ویژه امامزاده عبدالله و شاهزاده حسین(ع) را در لحظه تحویل سال وصف ناپذیر دانست.
حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: 36 بقعه شاخص این استان برای استقبال از نوروز 98 و مسافران و گردشگران این ایام آماده شده و هم اینک پذیران مسافران هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: همچنین در 40 مسجد همدان برای استقبال از مسافران، طرح های آرامش بهاری در حال برگاری است.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: خیمه های معرفت، ایستگاه سلامت، غرفه کودک و نوجوان برای ارایه مشاوره توسط روحانیان آموزش دیده و بهیاران، راه اندازی شده است.
وی گفت: تعداد خیمه های معرفت در نوروز امسال افزایش یافته و در اماکن پرتافیک و گردشگرپذیری همچون میدان آرامگاه بوعلی سینا، موزه دفاع مقدس و گردنه اسدآباد این خیمه ها برپا شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.