به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حبیب‌ الله شعبانی ‌موثقی» در نخستین آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان در سال 98 افزود: خرید کالاهای ایرانی باعث رونق تولید، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی در کشور می شود.
وی بیان کرد: شاید برخی کالاهای داخلی کیفیت خارجی ها را نداشته باشد اما لازم است گاهی مردم ایثار کنند.
خطیب جمعه همدان با تاکید بر لزوم وحدت، همدلی و همراهی دولت و مردم در وضعیت کنونی تحریم ها اضافه کرد: ایجاد رونق اقتصادی توسط دولت باعث می شود تا مردم در تحریم ها از کالای ایرانی حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه امروزه دشمنان جنگ اقتصادی راه انداخته اند، افزود: در برخی موارد شاهد واردات بی رویه هستیم که باید اقدام لازم صورت بگیرد و حمایت و رونق تولید داخلی در راس امور اجرایی مسئولان قرار بگیرد.
امام جمعه همدان نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را راهکاری برای تحقق اقتصادی مقاومتی برشمرد و گفت: در سال های اخیر نیز شعارهای نامگذاری شده از سوی معظم له حول محور اقتصادی بوده است که باید در این راستا مسئولان و مردم مدیریت جهادی داشته باشند.
وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب به معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی توجه جدی دارند، گفت: تحقق شعار امسال وظیفه مسئولان اجرایی است و انتظار می رود با عملیاتی شدن آن، مردم رونق اقتصادی را احساس کنند.
حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه آمریکا در رعایت اصول برجام قابل اعتماد نبود، اظهار داشت: آمریکایی ها و دولت های دست نشانده آنها با برجام کنار نمی آیند و در قبال تعهداتی که داشتند، خیانت کردند.
وی تاکید کرد: آمریکا و سایر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اهل عمل و تعهد نیستند و به اعتقاد امام جمعه همدان اروپاییان نیز بنا بر تشدید تحریم ها دارند.
حجت الاسلام شعبانی یادآور شد: البته سیاست خارجی باید به رویه منطقی با سیاست تعاملی خود ادامه دهد اما نباید مبتنی بر اهداف آنها برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: دشمنان هرگز قابل اعتماد نیستند و امروزه راه برون رفت از وضعیت اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی است.
امام جمعه همدان سفر رییس جمهوری به کشورهای همسایه را در بهبود اقتصادی کشور مثبت ارزیابی و اضافه کرد: همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه تولید ثروت و گشایش اقتصادی را به همراه دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.