لیدا رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در این مدت 34 مرکز، سه محل و یک واحد بین راهی متخلف به علت عرضه موادغذایی غیر بهداشتی پلمب شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در 6 روز اجرای طرح سلامت نوروزی 71 مرکز، 10 محل و سه مرکز بین راهی در این مدت زمان به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اخطارهای معاونت بهداشتی به 2 بخش بحرانی و غیر بحرانی تقسیم بندی می شود.
رفعتی توضیح داد: در صورت تاثیر وضعیت بهداشتی یک واحد عرضه مواد غذایی بر سلامت افراد و مسمومیت آنها، به فوریت آن محل تعطیل می شود.
وی اضافه کرد: 24 تا 48 ساعت زمان برای رفع مشکل به مالک واحد عرضه موادغذایی برای رفع مشکل مهلت داده می شود.
وی بیان کرد: همچنین چنانچه یک واحد عرضه مواد غذایی از نظر رنگ یا کاشی کاری ایراداتی داشته باشد به عنوان نقص غیر بحرانی شناخته شده و بدون تعطیل کردن واحد، مدت زمانی با نظر کارشناسان برای رفع ایراد به مالک واحد داده می شود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: از ابتدای طرح سلامت تاکنون چهار هزار و 368 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، یک هزار و 73 بازدید از اماکن عمومی و 144 مورد از مراکز بین راهی تاکنون صورت گرفته است.
رفعتی ادامه داد: با استفاده از دستگاه پرتال سنج، یک هزار و 850 مورد سنجش کیفیت روغن و شوری نمک صورت گرفته است.
وی افزود: در عین حال سه هزار و 560 مورد کلرسنجی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون توسط کارشناسان انجام شده است.
به گفته رفعتی، 250 بازرس معاونت بهداشتی نظارت بر حدود 16 هزار واحد صنفی استان همدان را در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند آغاز کردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.