به گزارش ایرنا، عباس صوفی بر این باور مصمم است که رضایتمندی مردم مهمترین شاخص سنجش عملکرد و تداوم فعالیت مدیران شهرداری است و می گوید که با این نگرش امروز به رضایت مندی 76 درصدی شهروندان در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری در سال 97 دست یافته ایم که بی شک تلاش مجموعه مدیریت شهری پایتخت تاریخ و تمدن، جلب رضایت کامل شهروندان و ولی نعمتان خود است.
شهردار کلانشهر تاریخی همدان معتقد است پاسخگویی به شهروندان وظیفه ذاتی این نهاد مردم شمول است و آگاهی از چگونگی فعالیت و عملکرد هر یک از بخش ها و معاونت ها، مناطق و سازمانهای وابسته و زیرمجموعه شهرداری از حقوق تک تک شهروندان است.
وی با بیان اینکه شهروندان به عنوان ولی نعمتان ما باید از بالاترین خدمات و امکانات رفاهی بهره مند باشند، اظهار داشت: تلاش برای ارایه خدمات مطلوب و شبانه روزی، رفع مشکلات شهری و محله ای، برنامه ریزی در چارچوب شتاب بخشی روند توسعه مناطق و محلات شهری، رسیدگی پرشتاب و پاسخگویی شفاف به مشکلات و مطالبات شهروندان و اجرای بهنگام طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله شاخص های موثر در جلب رضایتمندی شهروندان است و از این پس ملاک سنجش مدیران شهرداری، شاخص رضایتمندی مردم خواهد بود.
صوفی اظهار امیدواری کرد: در این راستا و برای تحقق این شعار و توجه به حقوق شهروندان، تقویت نظارت های فرادستی از سوی مدیریت ارشد شهرداری بر عملکرد معاونت ها، مناطق و سازمان های دوچندان خواهد شد.
وی از شهروندان خواست تا مدیریت شهرداری را برای ارایه خدمات مطلوب و ایجاد شهری بانشاط ، منظم و در خور نام دیار اسوه فرهنگ یاری کنند و نقطه نظرها، ضعف ها، کاستی ها و پیشنهادها سازنده خود را به تقویت حس 'شهروند مسئول' از مسیر سامانه 137 با مدیریت شهری درمیان گذارند.
وی گفت: در همین راستا با حمایت های شورای اسلامی شهر همدان و برای شفاف سازی عملکرد مجموعه های شهرداری همدان مرکز شبانه روزی 137 شهرداری همدان در سال 97 به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و در بهار 98 به طور رسمی راه اندازی می شود.
شهردار همدان افزود: در این مرکز تاکنون یک هزار خدمت در حوزه های خدمات شهری، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، حمل ونقل و ترافیک، و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شناسایی و به شهروندان فهیم همدانی ارایه می شود.
صوفی با بیان اینکه، این سامانه در حقیقت جایگزین مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای اجرایی شهرداری شده است خاطرنشان کرد: اینک شهروندان بدون مراجعه حضوری به شهرداری و در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته های شهری خود خواهند رسید، به گونه ای که این سامانه به لحاظ ماهیتی سامانه ای خدماتی است و به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری با انتقال مسایل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت بخشیدن در حل مشکلات می شود.
وی، فرآیند کلی 137 شهرداری همدان را ثبت پیام ، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری، بازخورد سنجی و تماس مجدد با شهروند، پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام ذکر کرد و گفت: ابتدا درخواست ها، پیشنهادها و شکایت های شهروندان توسط تلفن شبانه روزی 137 ، ایمیل، پیام کوتاه 10005137 ، اپلیکیشن موبایل شهروندی و درگاه اینترنتی و همچنین گشت های نظارتی 137 ثبت و سپس کد رهگیری به گوشی موبایل شهروند ارسال می شود که بعد از ثبت، درخواست به مسئول اجرایی ارجاع می شود.
وی اضافه کرد: مسئولان اجرایی باید به درخواست ها در زمان مشخص شده پاسخ دهند که پس از پاسخ مسئولان اجرایی با شهروند تماس گرفته می شود و بعد از اطلاع رسانی در خصوص سرعت و کیفیت کار انجام شده از وی نظرسنجی می شود و پس از رضایت شهروند درخواست بایگانی خواهد شد و درصورت رضایت نداشتن شهروند پیام برای پیگیری ویژه به ناظر سامانه و کارتابل پیگیری ارجاع می شود.
شهردار همدان ادامه داد: این روند با حضور بازرس مرکز 137 و شهروند متقاضی خدمت و مجری انجام کار، پس از بازدید میدانی از محل مورد بازرسی قرار می گرفته و تعیین تکلیف می شود که در این رویه یا شهروند باید قانع شود و یا در صورت نیاز به اصلاح مجدد، مجری موظف به رفع نقص ها و انجام صحیح کار می شود.
صوفی ادامه داد: در این سامانه میزان عملکرد حدود سه هزار و30 نفر در قالب نقش های متفاوت از لایه های مختلف مدیران ارشد و میانی و همچنین کارشناسان شهرداری همدان قابل ارزیابی است.
به گفته وی، در حال حاضر 500 نفر از کارکنان شهرداری به صورت روزانه به این مرکز پاسخگو بوده و همه عملیات به صورت سیستمی و 24 ساعته ثبت و پاسخگویی صورت می گیرد که در سال آینده سایر پرسنل شهرداری نیز در حوزه های شهرسازی، اداری و مالی، روابط عمومی و درآمد به این سامانه پاسخگو خواهند شد.
شهردار همدان گفت: در سال جاری تاکنون 44 هزار تماس ورودی و خروجی به سامانه 137 ثبت شده است که از این تعداد 20 هزار تماس ورودی و 24هزار تماس خروجی بوده و منجر به ثبت هشت هزار پیام شده است.

** شفاف سازی زیر مجموعه های شهرداری همدان برای نظارت عموم شهروندان
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ شهرداری شفاف سازی کل مجموعه شهرداری همدان برای نظارت عموم شهروندان منتشر می شود گفت: از ابتدای سال 98، اطلاع رسانی فصلی عملکرد بر اساس رضایتمندی مردم براساس تماس های سامانه 137 از دیگر برنامه ها است تا مردم از عملکرد معاونت ها و مناطق چهارگانه، سازمانهای زیرمجموعه شهرداری و نواحی 12 گانه شهرداری مطلع شوند که چه میزان رضایتمندی را در حوزه درخواست های ثبت شده در سامانه 137 جلب کرده اند.
شهردار همدان بر این اساس میزان درصد رضایتمندی شهروندان را 75 درصد به بالا برشمرد و گفت: خط قرمز ما 75 درصد بوده و تمامی زیر مجموعه ها موظف هستند به این درصد برسند.
صوفی ادامه داد: این آمار بر اساس میزان تماس مردم با سامانه 137 است که حاصل فعالیت 6 ماهه گذشته پرسنل شهرداری همدان بوده و برای اولین بار منتشر می شود.
وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه ارتباطی 137 نشان دهنده پاسخگویی شهرداری همدان به مردم است که 10 اپراتور مستقر در این محل به صورت 24 ساعته پاسخگوی شهروندان هستند.
به گفته وی در صورت تماس شهروندان با این سامانه، اپراتورها به صورت آنلاین پاسخگو بوده و 24 ساعته مطالبات را پاسخ می دهند.
صوفی تاکید کرد: این سامانه در راستای آسان سازی ارتباط مردم با مدیریت شهری و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و خدمات رسانی راه اندازی شده است.
براساس گفته شهردارهمدان شهرداری منطقه یک 80.91 درصد رضایتمندی، شهرداری منطقه دو 70.52 درصد رضایتمندی ، شهرداری منطقه سه 72.89 درصد رضایتمندی و شهرداری منطقه چهار 64.86 درصد رضایتمندی را کسب کردند.
صوفی خاطرنشان کرد: همچنین در بین سازمانهای تابعه شهرداری همدان، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 82.86 درصد رضایتمندی، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی 79.67 درصد رضایتمندی ، سازمان مدیریت پسماند 93.32 درصد و سازمان حمل ونقل و ترافیک 80.70 درصد و سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر 81.89 درصد وسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی 72.72 درصد رضایتمندی را در بین شهروندان به دست آورده است.
وی ادامه داد: همچنین میزان رضایتمندی از عملکرد مدیریت های تابعه شهرداری همدان ، مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری 96.39 درصد، مدیریت پیاده راه ها 60 درصد و مدیریت خدمات شهری 99 درصد رضایتمندی را کسب کرد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.