به گزارش ایرنا، عباس صوفی عصر شنبه در آیین تفاهمنامه همکاری بین شهرداری و اتاق اصناف همدان به نقش محوری شهروندان در تامین هزینه‌ها و خدمات اشاره کرد و ادامه داد: فقط پنج درصد بودجه این شهرداری از محل اعتبارات دولتی است که به دلیل وضعیت خاص اقتصادی دولت، در سال‌های اخیر به سختی تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: 80 درصد بودجه شهرداری همدان در سال جاری محقق شده و طرح های عمرانی در سطح شهر در حال اجرا است.
صوفی با بیان اینکه عملیات اجرایی 200 طرح عمرانی سال گذشته در این شهر آغاز شده اظهار داشت: در حال حاضر از این تعداد 185 طرح در حال اجرا است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور، هزینه های زیادی به مدیریت شهری تحمیل شد.
صوفی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی بهسازی بلوار ارم و جوان، احداث پارک یکصد هکتاری ولایت، شروع ساخت و تکمیل تقاطع غدیر، برداشت، لکه گیری و روکش آسفالت سطح معابر شهر به میزان 300 هزار تن و احداث 25 پارک در نقاط مختلف شهر همدان از مهمترین این طرح ها است.
شهردار همدان تملک و ساماندهی ورودی های شهر همدان، شروع مطالعه و طراحی پارک 250 هکتاری سد اکباتان، تجهیز ناوگان موتوری شهرداری، آغاز مطالعات امکان سنجی راه برگشت گنجنامه، مطالعات اجرای تقاطع میدان پیشاهنگی، توسعه سایت دفن بهداشتی زباله و ساخت پارکینگ های طبقانی را از دیگر طرح های شاخص اجرایی عنوان کرد.
صوفی ادامه داد: ساماندهی ورودی‌های شهر، توسعه فضای سبز و آسفالت معابر اصلی و فرعی به عنوان بخشی از مهمترین اقداماتی است که در شهر همدان پیگیری و در حال انجام است.
وی به توسعه فضای سبز و آغاز عملیات اجرایی پارک یکصد هکتاری ولایت، 6 هکتاری کوی رضوان و نیز پارک 250 هکتاری سد اکباتان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه 10 پارک محلی نیز در نقاط مختلف شهر در دست اجرا است.
صوفی نقش اصناف را در تقویت اقتصاد پویا مهم ارزیابی و اضافه کرد: برای داشتن شهری درخُور نام همدان باید تلاش شود تا این شهر جایگاه بالایی در کشور داشته باشد و برای تلاش کردن نیاز به بودجه است و برای داشتن بودجه باید اصناف پویا داشته باشیم.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.