به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر همدان عصر شنبه در این آیین گفت: مشارکت و همکاری شهرداری و اتاق اصناف می تواند به جذب درآمدهای پایدار برای توسعه شهر کمک کند.
کامران گردان با اشاره به نقش پر رنگ اصناف در تمام عرصه های فرهنگی - اجتماعی، بر ضرورت تعامل بین شهرداری و اصناف به منظور حل مشکلات شهر از جمله ساماندهی دست فروشان، جلوگیری از سد معابر و مشارکت بازاریان در زیبایی، مبلمان شهر و سامان دهی بازار تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در مدیریت شهری تعامل دو سویه به نفع مردم است اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی همدان آمادگی دارد با تمام توان زمینه و بستر کسب و کار اصناف را فراهم ‌کند.
رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه 80 درصد درآمدهای کوششی شهرداری همدان محقق شده است تاکید کرد: در سالی که شهرداری های استان های همجوار با مشکلات مالی حتی برای پرداخت حقوق مواجه هستند شهرداری همدان حقوق کارکنان خود را پرداخت کرده و طرح های عمرانی نیز در حال اجراست.
گردان عملکرد شهرداری همدان را در وصول درآمدهای کوششی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: درآمد خدمات، عوارض نوسازی و کسب و پیشه‌ها در بخش درآمدهای کوششی شهرداری‌ها محسوب می‎شوند.
رییس اتاق اصناف نیز در این آیین با بیان اینکه تعامل و همدلی بیشتر اصناف با شهرداری سبب رفع مشکلات موجود در شهر می‌شود گفت: تعامل هرچه بیشتر اصناف با شهرداری در سطح شهر، جذب درآمدهای پایدار و رونق کسب و کار بازاریان را به همراه خواهد داشت.
حسین محرابی افزود: نیمی از کار مدیریت شهری با اصناف است که اگر این 2 نهاد در کنار یکدیگر قرار گیرند نتیجه آن را در اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و حتی فرهنگی به خوبی می توان دید.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و تورم در جامعه ادامه داد: درآمد اصناف در سال جاری 40 درصد کاهش یافته است.
در این آیین از اصناف و کسبه که عوارض سالیانه خود را به موقع پرداخت کرده اند تجلیل شدند و شهردار همدان آنها را از پرداخت عوارض سال 98 معاف کرد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.