لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در این مدت 2هزار و 956 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، 542 بازدید از اماکن عمومی و 84 مورد از مراکز بین راهی تاکنون صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: 32 مرکز، پنج اماکن و 2 واحد بین راهی متخلف به علت عرضه موادغذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: حدود چهارتن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف انسانی شناسایی و معدوم شد.
رفعتی افزود: با استفاده از دستگاه پرتابل یک هزار و 67 مورد سنجش کیفیت روغن و شوری نمک سنجش شد و 2 هزار و 78 مورد کلرسنجی در این مدت انجام شد.
وی اظهار داشت: پرتابل دستگاهی قابل حمل است که کارشناسان بهداشتی با بهره گیری از آن، آیتم های بهداشتی را در محل بررسی می کنند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با توجه به مجهز شدن به دستگاه پرتابل برای تست کیفیت روغن و سنجش بار میکروبی وسایل آشپزی نیازی به ارسال آنها به آزمایشگاه نیست.
رفعتی اضافه کرد: عمده ترین تخلف های بهداشتی را شامل عرضه مواد غذایی نامناسب نقص در مکان عرضه مواد غذایی از نظر بهسازی و بهداشتی عنوان کرد.
وی بیان کرد: در مواقع مشاهده نقص های بحرانی بلافاصله واحد متخلف پلمب شده اما در بیشتر مواقع به علت بحرانی نبودن کاستی ها ، برای رفع مشکل تذکر و مهلت داده شده است.
250 بازرس معاونت بهداشتی نظارت بر حدود 16 هزار واحد صنفی استان همدان را در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند آغاز کردند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.