علی خاکسار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایش های ننه سرما، قاشق زنی، سیاه بازی، شال اندازی، بازارچه صنایع دستی و سوغات، جشنواره اقوام، غرفه باستان شناسی کودک، موسیقی محلی، بازیهای بومی، جشنواره پخت غذای سنتی و مسابقه هفت سین برخی از رویدادهای نوروزگاه ها در ایام نوروز است.
وی اضافه کرد: نوروزگاه های همدان در آرامگاه بوعلی، ورودی آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و پیاده راه بوعلی با هنرنمایی جمعی از هنرمندان برگزار می شود.
خاکسار افزود: آیین نوروزگاه در همدان با کارناوال شادی در صبح روز 29 اسفند آغاز و در عصر همین روز ویژه برنامه افتتاحیه در آرامگاه بابا طاهر با حضور مردم برنامه ریزی شده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: برنامه های نوروزگاه در شهرهای نهاوند، اسدآباد، ملایر، تویسرکان، کبودرآهنگ، رزن، لالجین و فامنین در روستاهای گردشگری و بناهای تاریخی و اماکن تفریحی برای مسافران نوروزی اجرا می شود.
خاکسار با اشاره به اینکه برای سومین سال پیاپی نوروزگاه در این استان برپا می شود، خاطرنشان کرد: این آیین با هدف معرفی میراث ناملموس همدان و پاسداشت آیین‌های سنتی و آداب و رسوم نوروز برگزار و از 29 اسفند تا 13 فروردین پذیرای علاقه مندان است.
همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی دارد و جزو پنج شهر برتر گردشگری کشور به حساب می آید.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.