به گزارش ایرنا، آنچه سفر را به کام مسافران شیرین می کند و خاطره اش را در ذهن ها جاودان، مهمان نوازی و استقبال صاحب خانه است که همدانی ها در این خصلت شهره اند و دروازه دل و خانه هایشان همیشه به روی مسافران باز بوده و هست.
نه تنها مردم شهر همدان بلکه مردمان نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآباد هم این خوی و خصلت ناب را به ارث برده و این روزها در چند قدمی عید نوروز شهر و دیارشان را پاکیزه کرده و برای ورود مهمانان به زیباترین ها آراسته اند.
در این بین نهاوندی ها از بقیه پیشی گرفته و دست به ابتکارهایی زده اند تا حرمت مسافران بهتر از گذشته حفظ شود و روزهای بیشتری در سرزمین سرابهای خروشان سپری کنند.
«تاکسی توریست» یکی از همین طرح هاست که با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری نهاوند در ایام نوروز اجرا می شود تا خونگرمی و مهمان نوازی مردمان این کهن شهر به همگان ثابت شود.
گلچینی از بهترین خودروها و نیک ترین راننده های نهاونی برای «تاکسی توریست» انتخاب شده اند که رییس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند درباره چگونگی این طرح نیکو به خبرنگار ایرنا توضیحات بیشتری داد: نهاوند شهری گردشگرپذیر است و راهنمایی گردشگران برای دیدن جاذبه ها بسیار اهمیت دارد و به شدت نیازمند طرح های خلاقانه و جذاب است.
محسن جانجان گفت: شکیل ترین تاکسی ها و خوش اخلاق ترین راننده ها را برای «تاکسی توریست» برگزیده ایم تا مسافران را با بهترین شرایط و کیفیت به سمت بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی راهنمایی کرده و به مقصد برسانند.
به گفته وی اقلام تبلیغاتی و راهنمای گردشگری شامل بروشور، نقشه نهاوند و پوستر اماکن تارخی و تفریحی تهیه شده و در اختیار این رانندگان قرار می گیرد تا بین مسافران توزیع شود.
جانجان، جلوگیری از دریافت کرایه اضافی و سرگردانی مسافران در کوچه و خیابانهای شهر را از مزیت های این طرح برشمرد و اینکار را هدیه کوچکی به مهمانان نوروزی دانست که نهاوند را برای گشت و گذار در تعطیلات نوروزی انتخاب کرده اند.
«تاکسی توریست» ها در ورودی و مرکز شهر چشم به راه مسافران هستند تا با خوشرویی و شادمانی خوش آمد گفته و به مقصد دلخواهشان برسانند.
به گفته جانجان از بین 100 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی، سرابهای گیان، گاماسیاب، حمام حاج آقا تراب، موزه های تاریخ و فرهنگ و شهدا پربازدید ترین جاذبه های نهاوند هستند که در این مناطق هم راهنماهای گردشگری مستقر شده و مسافران را به استفاده از تاکسی توریست توصیه می کنند.
بنابر اعلام شهردار نهاوند تاکنون 10 دستگاه خودرو برای طرح «تاکسی توریست» آماده شده و در صورت نیاز این تعداد افزایش می یابد تا مهمانان نوروزی سفری امن و آرام را تجربه کنند.
محمد حسین پور اختصاص 100 دستگاه «تاکسی توریست» را برنامه بلند مدت شهرداری نهاوند دانست و گفت: برای معرفی آثار ارزشمند این شهر باید طرح های نوین و گردشگر پسند اجرا کنیم.
وی با اشاره به بسیج تمام امکانات موجود برای اسکان، اقامت و پذیرایی بی نظیر از مسافران نوروزی تاکید کرد: برخورد شایسته و توجه به نیازهای گردشگران تکرار سفر به نهاوند را رقم زده و رونق گردشگری را برایمان به ارمغان می آورد.
بی تردید افزایش ماندگاری گردشگر و رونق صنعت سودمند گردشگری در گرو تکریم مسافران است، نکته ای کلیدی که نهاوندی ها به خوبی درک کرده و برای تحقق این مهم می کوشند.
گزارش از : زهرا زارعی
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.