به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی متولد 1356 و اصالتا اهل روستای بهادربیگ شهرستان بهار استان همدان است، او دارای مدرک اجتهاد است و در انتخابات خبرگان از شورای نگهبان تایید ورود به انتخابات را دریافت کرد.
امام جمعه جدید همدان سابقه تحصیل و تدریس در رشته فقه و اصول، حقوق و قضا و سابقه تدریس در حوزه را دارد.
پیش از این آیت الله غیاث الدین طه محمدی به مدت 15 سال امامت جمعه همدان را عهده دار بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان سخنرانی خود در این آیین، متن انتصاب نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان را به شرح زیر قرائت کرد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حبیب‌الله شعبانی موثقی دامت‌افاضاته
اکنون با پایان یافتن مسئولیت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمد طه‌محمدی دامت‌توفیقاته و با تشکر فراوان از فعالیت های علمی و اجتماعی ایشان در دوران آن مسئولیت خطیر، جنابعالی را به امامت جمعه‌ همدان و نمایندگی خود در آن استان منصوب می کنم.
همدان در شمار پیشروان حرکت انقلابی و مفتخر به تقدیم چهره‌های برجسته جهاد و شهادت و نیز شخصیتهای عالیقدر علم و عرفان است. انتظار می رود با همه‌ توان در خدمت حرکت دینی و انقلابی آن خطه تلاش نمائید.
با علمای دینی و فرزانگان دانشگاهی و فعالان عرصه‌های اجتماعی همکاری و از جوانان مؤمن و انقلابی پشتیبانی کنید.
سلوک مردمی با همه‌ قشرها بویژه جوانان و تکریم خانواده‌های شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید و از فضل و تقوا و بصیرت که بحمدالله از آن برخوردارید محتوای خطبه‌های جمعه را غنا ببخشید.
توفیق جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می کنم.
والسلام علیکم و رحمت الله
سید علی خامنه‌ای»
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.