به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی استان همدان در آیین آغازین طرح نوروزی پلیس گفت: استفاده از تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی یکی از راه کارهای موثر برای کاهش سوانح رانندگی در معابر درون و برون شهری است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار داشت: بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی، دوربین ها و پایش الکترونیکی می تواند پلیس را در ارایه خدمات یاری دهد.
وی اضافه کرد: استفاده از فناوری های روز علاوه بر شتاب بخشی بر انجام امورات محوله، زمینه ساز رفع موانع و مشکلات پیش رو است.
فرمانده انتظامی استان همدان خواستار استفاده از تجهیزات الکترونیکی در بخش های مختلف شد و بیان کرد: مسئولان گام های موثر در حوزه استفاده از آی. تی در درون و برون شهری برداشتند با این وجود این اقدام ها کافی نیست.
سردار کامرانی صالح با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم به ویژه در ایام نوروز بسیار با اهمیت است یادآوری کرد: رهبری فرزانه انقلاب نسبت به سوانح رانندگی ابراز نگرانی کردند و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و دستاورهای برای کاهش تصادف شدند.
وی بیان کرد: با توجه به آماده شدن مردم برای سفرهای نوروزی پلیس در کنار سایر نهادهای خدماتی خود را برای ایمن کردن راه ها به منظور تردد مسافران و گردشگران مهیا کرده است.
فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: هر فرد و نهادی باید هر کار و خدمتی را که در جلب رضایتمندی مردم اثر دارد را انجام دهد.
سردار کامرانی صالح یادآوری کرد: با توجه به تحمیل جنگ اقتصادی توسط دشمن شاهد فشار اقتصادی بر روی مردم هستیم و در این شرایط باید برای خدمات رسانی و رضایتمندی مردم تلاش کرد.
رییس پلیس راه استان همدان نیز گفت: با وجود افزایش 21 درصدی تردد در جاده های این استان اما شمار متوفیان سوانح جاده ای 14 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ رضا عزیزی اضافه کرد: در راستای ارتقای فرهنگ شد آمدی شامل آموزش در مدارس، آموزش به رانندگان حرفه ای، روستاییان، مدیران موسسه ها و شرکت ها ی بار و مسافر 23 هزار و 445 نفر ساعت آموزش ارایه شده است.
وی ادامه داد: در زمینه برخورد با تخلف با استفاده از تکنولوژی و سامانه های هوشمند از قبیل سامانه سپهتن، و افزایش دوربین های ثابت هوشمند ثبت تخلف جاده ای، کنترل بیشتری بر روی تخلف داشته ایم.
رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با شروع فصل بهار، با توجه به اینکه همدان جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی دارد و کریدور ارتباطی غرب به مرکز کشور محسوب می شود جاده های همدان میزبان شمار زیادی از مسافران خواهد بود.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه مشکلات سالهای گذشته احصا و بررسی شده است ادامه داد:‌ در طرح نوروزی امسال 25 پایگاه و 50 تیم راهداری، 285 خودروی راهداری، 12 دستگاه خودروی گشت و 516 نفر نیرو در استان فعال هستند.
وی اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی نیز با 400 نیروی انسانی، 81 دستگاه خودرو آمبولانس، 56 پایگاه ثابت و یک پایگاه هوایی در طرح نوروزی شرکت دارند.
رییس پلیس راه همدان گفت:‌ جمعیت هلال احمر هم با 12 پایگاه ثابت، هفت پایگاه موقت، سه پایگاه کوهستان و واکنش سریع، 12 آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات و 12 خودروی کمک دارو و یک تیم پروازی در نوروز امسال به مردم خدمات ارایه می دهد.
سرهنگ عزیزی افزود: ‌امداد خودرو نیز در طرح نوروزی حضور دارد و با 26 خودرو و 28 نفر آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.
وی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با 45 تیم خودرویی، 50 تیم موتوری و 156 نفر پیاده در طرح نوروزی همکاری دارند.
رییس پلیس راه همدان ادامه داد:‌ در طرح نوروزی امسال 120 تیم پلیس راه به جز نیروی پیاده اعزامی از مراکز آموزش ناجا و تیم‌های کمکی از انتظامی استان در جاده‌های استان حضور دارند.
طرح نوروزی پلیس همدان تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.