حسن ربانی ارشد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محلات هدف بهسازی در کل کشور مشخص شده اند افزود: همدان در بهسازی بافت فرسوده نقاط شهری از سایر استان ها جلوتر است.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتبارات مناسبی از طریق ستاد بازآفرینی شهری به استان همدان اختصاص یافته است.
ربانی ارشد عنوان کرد: مردم می توانند از تسهیلاتی که دولت در اختیار بانک مسکن گذاشته است استفاده و با وام های مناسب که کارمزد اندکی دارند مسکن خود را بهسازی کنند.
وی هدف از بهسازی بافت فرسوده را افزایش کیفیت زندگی اعلام کرد و ادامه داد: ادارات و دستگاه های اجرایی خدمات رسان موظف هستند 30 درصد از اعتبارات خود را در محلات هدف بهسازی هزینه کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان همکاری خوبی برای بهسازی بافت فرسوده انجام می دهد افزود: شرکت های تسهیل گر می توانند با دریافت مجوز توسعه گری و یارانه، پلاک های کوچک را تجمیع کنند و در طرح انبوه سازی در بهسازی بافت فرسوده سهیم باشند.
وی با بیان اینکه دولت از بازآفرینی بافت فرسوده حمایت ویژه ای می کند، تاکید کرد: از مردم درخواست داریم به سمت توسعه و بهسازی محلات خود حرکت کنند.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در 40 سال گذشته نزدیک به سه هزار و 420 هکتار از بافت فرسوده شهری استان همدان ساماندهی شده است.
همدان دارای 31 شهر است که برای 27 شهر طرح جامع و تفصیلی تهیه شده و برای شهرهای مهاجران و آجین دفتر فنی استانداری طرح هادی شهری تهیه کرده است.
استان همدان با بیش از یکهزار و 750 هزار تن جمعیت دارای 10 شهرستان است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.