حسین افشاری روز چهارشنبه در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان همدان افزود: تیم های بازرسی متشکل از نمایندگان دستگاههای مرتبط این ستاد هستند و برنامه های متنوعی برای تامین خدمات مورد نیاز مسافران و شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه باید با کسب آمادگی و پیش بینی های لازم از بروز مشکلات احتمالی در ارایه خدمات و ایجاد تنش و نارضایتی در ایام نوروز پیشگیری شود تاکید کرد: ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی در سطح شهر همدان 2 هزار و 700 نفراست و 905 کلاس در سطح مدارس نیز در قالب ستادهای اسکان نوروزی پذیرای مسافران هستند اما همچنان این ظرفیت ها احتمال دارد برای مسافران نوروزی کافی نباشد.
سرپرست فرمانداری همدان خانه مسافرهای شخصی شهروندان را ظرفیتی مناسب برای استفاده گردشگران در ایام تعطیلات نوروز و دیگر ایام برشمرد و اضافه کرد: خانه مسافرها می تواند برای شهروندان درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشند اما فعالیت آنها و راهنمایان به این مراکز باید ساماندهی، شناسنامه دار و تحت نظارت باشد.
افشاری با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان و دیگر تبلیغات انجام شده اظهار داشت: میزان ورودی گردشگران داخلی و خارجی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته و همچنان باید آمادگی بیشتری برای پذیرش مسافران داشته باشیم.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه تنش ها، نابسامانی ها و نبود امنیت در تعیین مسیر گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: باید تیم های بازرسی با کار جمعی، هماهنگی و تذکر به موقع از عوامل ایجادکننده نارضایتی های احتمالی پیشگیری کنند.
افشاری خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال 97 در سه حوزه مشکل داشتیم که یکی از آنها نبود پزشک متخصص و تیم مورد نیاز درمانی در برخی از مراکز درمانی بود که با اعلام برنامه های تسهیلات نوروزی پیش رو تمهیدات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
وی افزود: افراد کارتن به دست که ضمن جذب مسافران و هدایت آنها به خانه مسافرهایی که بدون هیچ نظارتی و با قیمت های نامتعارف فعالیت می کردند مشکل دیگری بود که با آن مواجه بودیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 981 مورد بازرسی توسط این ستاد انجام شده که 111 مورد نمونه برداری از مراکز عرضه مواد غذایی از جمله این فعالیت ها بود که در این راستا 130 واحد غیر بهداشتی عرضه مواد غذایی تا زمان رفع نقص تعطیل شد.
علی اصغر ناظری پور افزود: نسبت به نوروز سال گذشته تیم بازرسی ستاد را متناسب با نظرسنجی های انجام شده گسترده تر کردیم و اکنون این تیم متشکل از نمایندگان 12 دستگاه اجرایی و خدماتی هستند.
وی بیان کرد: تیم های بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سلامت، بهداشت، امنیت و رضایتمندی همه جانبه را مد نظر دارد و به دنبال مچ گیری نیست.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.