دکتر ایرج خدادادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز از چند ماه پیش برای تهیه داروها و ملزومات پزشکی مورد نیاز در ایام نوروز برنامه ریزی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین به مسئولان بیمارستان ها ابلاغ شده داروهای مورد نیاز خود را برای مدت 2 ماه خریداری و ذخیره کنند.
خدادادی افزود: برای بیماران خاص نیز سهمیه دارویی توسط دولت پیش بینی شده است که بر اساس نوع بیماری به فرد تعلق می گیرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سهمیه دارویی بیماران خاص این استان افزایش یافته و سهمیه بیشتری سال آینده به همدان اختصاص می یابد.
دکتر خدادادی یادآوری کرد: اوایل سالجاری کمبود دارویی در زمینه داروهای بیهوشی وجود داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکل رفع شد.
وی گفت: با توجه به تحریم های یکجانبه و ظالمانه دشمنان، ایران اسلامی برای تقالبل با این تحریم ها، سیاست اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از اولویت های اقتصادی مقاومتی را استفاده از تولیدات داخلی دانست و افزود: سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده از داروهای تولید داخل است با این وجود دیگر داروهای مورد نیاز با ارز دولتی وارد کشور می شود.
دکتر خدادادی بیان کرد: برخی بر این باورند که داورهای خارجی کیفیت و اثر بخشی بهترین نسبت به داورهای تولید داخل دارد که این نگرش نادرست را نمی توان با بخشنامه اصلاح کرد بلکه رسانه ها باید در این زمینه پیشگام شوند.
بگفته وی، داروهای تولید داخل از تمامی مراحل آزمایشی عبور کرده و میزان اثر بخشی آن در آزمایش های مختلف سنجیده می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان، درباره اولویت های این معاونت در ایام نوروز گفت: اطلاع رسانی در زمینه داورخانه های فعال در نوروز و آدرس آنها صورت گرفته است.
دکتر خدادادی بازدید از کارخانجات تولید مواد غذایی، بازرسی از سطح عرضه موادغذایی و داروخانه ها، چاپ و توزیع مواد آموزشی و پیگیری شکایت های مردمی را از برنامه های معاونت غذا و دارو در نوروز 98 برشمرد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.