به گزارش ایرنا مسعود ذوالحواریه روز شنبه در کارگاه آموزشی « بهداشت و بازرسی فرآورده های خام دامی» افزود: امنیت غذایی به نظارت دقیق مسئولان فنی بهداشتی و ناظرین دامپزشکی بستگی دارد و این افراد باید در عمل استقلال داشته باشند.
وی ادامه داد: دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد و حضور این ناظران در مکان های عرضه و طبخ مواد خامی دادمی ضروری است که سازمان دامپزشکی نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.
ذوالحواریه اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور گردشگران در استان همدان نظارت بر مواد خام دامی بیشتر تشدید شده است و برگزاری این کارگاه آموزشی در راستای ایجاد امنیت غذایی ضروری است.
رییس نظام دامپزشکی همدان ادامه داد: نظام دامپزشکی در صدد است با همکاری اداره کل دامپزشکی استان همدان و اتحادیه رستوران‌ داران همدان، نظارت بر رستوران‌ها و واحد‌های طبخ غذا را گسترده تر کند، تا شهروندان و مسافران با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در استان، از ایام تعطیلات نوروزی خود، استفاده و بهره کافی ببرند.
ذوالحواریه با بیان اینکه همکاری واحدهای رستورانی استان همدان با نظارت بهداشتی دامپزشکی قابل تقدیر است گفت: با همکاری اتحادیه رستوران‌ داران همدان نسبت به معرفی واحدهای معدودی که همکاری کمتری با دامپزشکی استان دارند اقدام می شود.
ذوالحواریه تاکید کرد: بر اساس آیین نامه نظارت بهداشتی، ابلاغی هیات وزیران تمامی واحد‌های عرضه و طبخ مواد غذایی با منشا دامی موظف به بکارگیری مسئول بهداشتی دامپزشکی هستند و نیز براساس آیین نامه اجرایی ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه ، هر واحدی که از بکارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی امتناع کند مشمول مجازات تعیین شده در قانون نظارت بهداشتی می شود.
گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی، مباحث مرتبط ، در سه بخش، بیماری های منتقله از غذا به انسان، قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت و بازرسی مواد خام دامی و بیماریهای انگلی منتقله از مواد خام دامی به انسان ارایه شد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.