بانک نمی‌تواند سرمایه‌ای را که ملی است و تملک شده است به صورت غیر فعال و راکد رها کند. اگر این واحدها به کار برگردند مسلماً سهم قابل توجهی از اشتغال را ایجاد خواهند کرد و می‌توانند شرایط را تسهیل کنند.

استاندار همدان تاکید دارد که نباید اسیر روزمرگی شد و در عین حال، تامین معیشت مردم و اشتغال را سرفصل مهم‌ترین برنامه‌های خود در استانداری همدان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان،‌وزارت کشور و زیر مجموعه‌های آن هم با تغییراتی مواجه شد؛ تغییراتی که در نهایت منتج به تغییر 14 استاندار شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایتا 14 نیروی جوان‌تر به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌های مختلف معرفی شدند.

محمدناصر نیکبخت استاندار پیشین همدان هم از جمله استانداران بازنشسته دولت دوازدهم بود. مدیری که پس از بازنشستگی، با حکم دولت جای خود را به معاون سیاسی خود سیدسعید شاهرخی داد.  شاهرخی که در روزهای پایانی آبان ماه سال جاری، حکم استانداری همدان را از هیئت دولت مأموریت دریافت کرد، حالا پس از گذشت حدود 4 ماه از حضورش در استانداری با خبرنگار ایلنا به گفت و گو نشسته‌ است که مشروح آن در ادامه می‌آید.

درگیر روزمره‌گی نمی‌شویم

شاهرخی ضمن اشاره به اینکه  قبل از استاندار شدن در شش شهرستان استان همدان مسئولیت داشته و همین سببِ شناخت خوب او از این استان است، بیان کرد:  از روز اول به دنبال این بودم که به هیچ عنوان استان و خودم را اسیر روزمرگی نکنم، کار را با برنامه شروع کردم و برنامه‌‌ها را در چارچوب‌های علمی و  تخصصی  پیش می‌برم.

استاندار همدان ادامه داد: در بررسی‌هایی که داشتیم اولویت‌هایی را برای استان تعریف کردیم که اولویت‌های دولت است. به بیان دیگر؛ شعارهایی‌ست که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدام به گوش می رسد. بر همین اساس؛ امروز اولویت اول ما در استان همدان به تأسی از سیاست‌های دولت و واقعیت‌های موجود توجه به «معیشت» و «اشتغال» است.  

وی افزود: گرچه ما نسبت به خیلی از استان‌های دیگر وضعیت اشتغال بهتری داریم اما تا نقطه مطلوب باز هم فاصله وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.