حسین قراباغی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: با زیرساخت های گردشگری که در سال های اخیر ایجاد شده باید کهن شهر همدان را به عنوان مقصد جدید گردشگری در کشور معرفی کنیم و از این ظرفیت، بیشترین بهره برداری را در جهت تولید ثروت داشته باشیم.
وی با اشاره به عزم کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا در جذب سرمایه داران طی ماه های اخیر اظهار داشت: هفته آینده نیز از سرمایه گذاران حوزه مدیریت شهری در کمیسیون تخصصی سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر دعوت به عمل می آید تا ضمن بررسی موانع کاری، نسبت به رفع مشکلات پیش روی آنان اقدام شود.
این عضو شورای شهر همدان بیان کرد: تلاش داریم تا با بازدیدهای محیطی مجموعه های فعال گردشگری در خصوص رفع موانع اقدام و عملکرد مناسب و قابل دفاعی را به یادگار گذاشته و در این زمینه از همه دست اندرکاران حوزه های سرمایه گذاری و گردشگری انتظار همدلی، همراهی و مساعدت داریم.
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان رویکرد جدید این کمیسیون را عملگرایی برشمرد و گفت: کمیسیون نسبت به تشکیل دو کمیته تخصصی اقتصادی و سرمایه گذاری و کمیته گردشگری با حضور اساتید مجرب و فعالان تاثیرگذار در این حوزه ها اقدام کرده است.
قراباغی افزود: اعتقاد اعضای کمیسیون، شناسایی و رفع مشکلات بخش سرمایه گذاری و اهتمام ویژه در تقویت صنعت گردشگری در حوزه فعالیت مدیریت شهری است.
وی آسیب شناسی و رفع مشکلات سرمایه گذاران فعال در مدیریت شهری را مهم دانست و گفت: در راستای شناسایی و بررسی اهمیت طرح های سرمایه گذاری، طی ماه های اخیر تعدادی از سرمایه گذاران در کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری دعوت شدند تا ضمن دریافت دغدغه های اقتصادی آنان در حضور کارشناسان نسبت به طرح موضوع در صحن شورای شهر و جمع بندی نظرهای سایر اعضا در تعیین تکلیف نهایی اقدام شود.
قراباغی با اشاره به وضعیت سرمایه گذار طرح چند منظوره و عظیم واقع در پیچ زندان شهر همدان گفت: شهرداری ابزارهای مورد نیاز برای شتاب دهی به روند آغاز طرح را فراهم کرده و مساعدت های لازم در اجرایی شدن این طرح صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه اخیر نیز با دعوت از کنسرسیوم متولی احداث میدان جدید میوه و تره بار همدان به عنوان یکی از پایلوت های بارانداز مبدا که در سطح کشور مطرح است، نسبت به استماع مباحث ارائه شده توسط سرمایه گذار طرح اقدام شد.
قراباغی افزود: براین اساس مقرر شد سرمایه گذار شیوه نامه سرمایه گذاری خود را برای تعیین تکلیف نهایی ارائه دهد تا اعضای شورای شهر ضمن بررسی نهایی و تصویب آن و با صدور دستور ابلاغ، اطمینان لازم را برای اجرای طرح صورت بدهد.
وی با بیان اینکه از سعید ترابیان رییس هیات مدیره و کوروس نوایی سرمایه گذار اصلی مجموعه های توریستی گنج نامه و برج زاگرس به عنوان دیگر سرمایه گذاران صنعت گردشگری دعوت شد، گفت: برای تعریض میدان گنج نامه برای بهبود وضعیت ترافیک عبوری منطقه ویژه گردشگری گنج نامه و رفع مشکل پارکینگ برج زاگرس در میدان دانشگاه همدان با نظر نهایی سایر اعضا تصمیم گیری لازم به زودی صورت می شود.
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تاکید کرد: در شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، اراده اعضای کمیسیون رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران در حوزه مدیریت شهری بوده و در راستای توسعه و پیشرفت شهر تمام توان و تلاش خود را معطوف این مهم خواهد کرد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.