به گزارش ایرنا محمد کاظمی عصر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه مبل و ‌منبت ملایر اظهار داشت: این کارگروه باید ارتباط مستقیمی با استانداری همدان و یکی از معاونت های استانداری داشته باشد و بازخورد مصوبات این کارگروه مطبوعاتی و اطلاع رسانی شود.
وی بر لزوم توسعه صادرات صنعت مبل و منبت ملایر تاکید کرد و افزود: صادرات صنعت مبل و منبت ملایر نیازمند تیم تخصصی بازاریابی و شناسایی کشورهای هدف است و به طور قطع این کار از عهده منبت‌ کاران و تولیدکنندگان خارج است.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه ترکیه تنها رقیب ایران در صادرات این صنعت است ادامه داد: کیفیت تولید مبلمان منبت ایران هرگز با کشور ترکیه قابل مقایسه نیست، اما این کشور در صادرات مبلمان جلوتر است که باید اقدام جدی صورت گیرد.
کاظمی با اشاره به ثبت ملی منبت ملایر و آغاز یک حرکت جدی در توسعه و رونق این هنر صنعت بیان کرد: نمایندگان ملایر از ابتدای کسب این عنوان در کنار صنعتگران و منبت کاران بودند و امیدواریم با مساعدت و ‌حمایت استاندار همدان در راستای ثبت جهانی منبت و حل مشکلات آن گام های اساسی برداریم.
وی گفت: ثبت جهانی منبت ملایر نیازمند هزینه و همراهی های مجدانه است و در این راستا استاندار همدان قول مساعد داد منبعی را برای تامین مالی آن اختصاص دهد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی ورودی شهرک مبل و منبت ملایر، توسعه این شهرک در حاجی آباد با حمایت های شرکت شهرک ها، نصب تابلوی ورودی شهرک و ایجاد نمایشگاه دائمی مبل و منبت شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان نیز گفت: صنعت مبل و منبت ملایر از نظر کسب و کار و درآمدزایی یک مزیت عمده برای استان همدان است که به عنوان یکی از اولویت های اقتصاد مقاومتی استان به آن نگاه می شود.
اسکندر صیدایی ادامه داد: فرآیند جهانی شدن این صنعت ایجاب می کند نوع نگاه مان به کیفیت، بازاریابی، فروش، صادرات، ایده و طراحی این هنر صنعت جهانی باشد.
وی با بیان اینکه سیستم اجرایی استان پشتیبان صنعت مبل و منبت ملایر است بیان کرد: این صنعت به عنوان برنامه اولویتی استان با جدیت مطرح است و در سند راهبردی توسعه شهرستان نیز در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 60 درصد از مبلمان منبت کشور در ملایر تولید می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.