به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر چهارشنبه در جمع فعالان و صنعتگران مبل و منبت ملایر بیان کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی یکی از شرایط و الزام ها برای ثبت جهانی منبت است که باید هر چه سریعتر ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه شرایط را برای صادرات مبل و منبت ملایر باید آسان سازی کنیم افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس بهترین مقصد برای صادرات مبل و منبت ملایر است که به طور قطع ارز آوری و رونق اقتصادی مناسبی را برای شهرستان به دنبال دارد.
وی خواستار ساماندهی ورودی شهرک مبل و منبت ملایر شد و اظهار داشت: صادرات یکی از شاخصه های ضروری برای کسب عنوان شهر جهانی منبت است که باید با فوریت اجرایی شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیمه منبت کاران را نیز از دیگر درخواست ها عنوان و بیان کرد: امسال در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی طرحی در مجلس تصویب شد که 30 میلیارد ریال برای بیمه فعالان حوزه صنایع دستی در کشور در نظر گرفته شد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: این رقم برای بیمه 700 تن از صنعتگران صنایع دستی بود که سهم استان همدان 50 مورد و سهم ملایر 15 تن از ‌منبت ‌کاران بود که در تلاش برای افزایش این میزان سهمیه هستیم.
وی با بیان اینکه در کنار سازمان میراث فرهنگی به طور جد ثبت جهانی منبت را دنبال می کنیم، حضور فعال بانوان در صنعت منبت، توسعه صادرات مبل و منبت، ساخت المانی متناسب با عنوان شهر ملی منبت، استفاده از طرح‌ های ایرانی، جلوگیری از ورود دستگاه «سی ان سی» و ایجاد نمایشگاه دائمی را از جمله شاخص های لازم برای ثبت جهانی این صنعت برشمرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به منبت کاران و فعالان این صنعت بر لزوم تحویل به موقع سفارش مشتریان و رعایت کیفیت های لازم در تولیدات تاکید کرد و گفت: خریداران مبل و منبت ملایر نباید از نحوه تولید و فروش گلایه مند باشند.
حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: به طور قطع بی توجهی به کیفیت تولیدات و سیستم سفارش خرید، موجب از دست رفتن بازار مبل و منبت ملایر می ‌شود.
به گزارش ایرنا، کمبود مواد اولیه، صادرات، آموزش، برندسازی، نصب المان منبت و بالا بودن قیمت ارز مهمترین مشکلاتی بود که در این نشست از سوی فعالان هنر منبت ملایر مطرح شد.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.