به گزارش ایرنا، گودرز قیاسوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 450 هزار اصله از نهال های توزیع شده از نوع صنوبر است، اظهار داشت: از مجموع آمار یاد شده 300 هزار اصله نهال به خارج از استان و 200 هزار اصله در داخل استان همدان توزیع شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر ادامه داد: 50 هزار اصله نهال نیز در سطح شهرستان ملایر به صورت رایگان در حال توزیع است.
وی افزود: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در 15 اسفند 500 اصله نهال روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در جاده سلامت ملایر کاشته می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه این شهرستان 60 درصد از اراضی ملی استان را به خود اختصاص داده است، حفظ منابع طبیعی را یکی از اولویت های مهم برشمرد و بیان کرد: امسال حتی یک مورد آتش سوزی در سطح اراضی منابع طبیعی این شهرستان نداشتیم.
قیاسوند ادامه داد: این در حالیست که سال 95 حدود 48 فقره و سال گذشته 9 فقره آتش سوزی در سطح اراضی منابع طبیعی و جنگل های ملایر رخ داد.
وی افزود: در بخش ممیزی برای یکهزار و 159 هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان به نام دولت سند صادر و به 320 فقره استعلام پاسخ داده و طرح کاداستر در 10 هزار هکتار از اراضی ملایر اجرا شد.
قیاسوند با اشاره به عملکرد این اداره در بخش مرتع گفت: امسال علاوه بر کنترل چرا در 138 هکتار از اراضی منابع طبیعی ملایر، در یکهزار و 200 هکتار از اراضی اجازه چرا داده نشد و نظارت بر اجرای طرح مرتع داری نیز در سطح 10 هزار هکتار اجرا شد.
وی به تشکیل 85 پرونده برای 80 هکتار از اراضی منابع طبیعی که توسط افراد دخل و تصرف شده بود، اشاره و بیان کرد: در همین رابطه 28 پرونده به وسعت 14 هکتار رفع تصرف شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: در بخش حفاظت از منابع طبیعی امسال 30 فقره اجرای احکام و چهار فقره قلع و قمع بنا با رای دادگاه داشتیم.
قیاسوند با بیان اینکه امسال 95 فقره رای به نفع اداره منابع طبیعی ملایر و سه فقره علیه اداره صادر شد ادامه داد: همچنین 68 مورد اجراییه و 62 فقره اثبات مالکیت داشتیم.
وی با اشاره به اجرای 2 طرح در بخش آبخیزداری در روستای «طجرعلوی» و سد کلان ملایر اظهار داشت: در روستای یاد شده هفت میلیارد و 450 میلیون ریال و در سد کلان هشت میلیارد و 520 میلیون ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری هزینه شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر افزود: در سد کلان ملایر 150 هکتار کپه کاری، 10 فقره چشمه مرمت و 25 هکتار جنگل کاری اجرا و 10 هزار اصله نهال جنگلی در حوزه سد کلان کاشته شد.
قیاسوند با بیان اینکه متقاضیان زیادی برای اجرای طرح های نیروگاه خورشیدی داریم بیان کرد: برای اجرای نیروگاه خورشیدی در دشت شوشاب، اسلامشهر آق گل و اوچ تپه تقاضاهای زیادی داریم که 2 طرح درخواست شده، اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: امسال از اراضی منابع طبیعی این شهرستان 300 هکتار زمین برای احداث باغ در اراضی شیب دار این شهرستان زمین واگذار شد که حداقل برای 30 تن شغل دائم ایجاد می کند.
قیاسوند همچنین دیدار با امام جمعه ملایر، آیین روز درختکاری، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در روستاها و مدارس، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی و رسانه ها در حوزه آبخیز روستای طجر و جنگل کاری در ارتفاع های کوه گرمه با حضور تشکل های مردمی را از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی در ملایر برشمرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 171 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که از این میزان چهار هزار و 883 هکتار آن جنگلی و 667 هکتار جنگل دست کاشت است و 167 هکتار هم ذخیره گاه جنگلی دارد.
از 15 تا 22 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.