به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت بهداشتی رشید حیدری مقدم بیان کرد: طرح سلامت نوروزی با هدف تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه، دسترسی به غذای ایمنی سالم با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط اجرا می شود.
وی اضافه کرد: کنترل و بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، طبخ، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس بین راهی، سامانه های آب رسانی مراکز اقامتی و سیاحتی و مراکز مشابه با جدیت صورت می گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین از تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن بین راهی، مجتمع خدمات و رفاهی، سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها، اماکن گردشگری و پایانه‌های مسافربری در ایام نوروز حداقل یکبار سرکشی می شود.
حیدری مقدم افزود: در مراکزی که فرآوری مواد غذایی صورت می‌گیرد نظیر قنادی، فست‌فودی‌ها، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها و لبنیاتی‌ها، نانوایی‌ها نمونه برداری نیز صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: نمونه ها به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال شده تا از نظر میکروبی و شیمیایی صلاحیت مصرف آنها بررسی شود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: بازرسان از تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب و موادغذایی برای بررسی وضعیت بهداشتی استفاده می کنند.
لیدا رفعتی افزود: سامانه تلفنی 190 مرکز ثبت شکایات مردمی به صورت شبانه روز به ثبت هر گونه شکایت بهداشتی از سوی مردم می پردازد و این شکایت ها آنلاین مشاهده و رسیدگی می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.