سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک دختر دبیرستانی به همراه برادرش با حضور در پلیس فتا از اقدام به تهدید مالی و اخلاقی در فضای مجازی تلگرام خبر دادند.
وی افزود: تحقیقات پلیس موید این بود که این دختر نوجوان پس از ارسال پیام های شخصی توسط فرد ناشناس از طریق تلگرام با وی دوست شده است.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان اضافه کرد: فرد ناشناس که خود را پسر معرفی کرده بود از این دختر درخواست های شخصی برای ارسال فیلم و عکس داشت که شاکیه خواسته او را اجابت کرد.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: سپس فرد ناشناس این دختر دبیرستانی را تهدید کرده که در صورت پرداخت نکردن مبلغی و تن ندادن به خواسته غیراخلاقی، فیلم و عکس های شخصی شاکیه را در فضای مجازی منتشر می کند.
وی با بیان اینکه شاکیه به تهدیدهای این فرد توجهی نمی کند گفت: یکی از همکلاسی های این دختر نوجوان، فیلم شخصی او را به وی نشان داده و عنوان می کند فردی این فیلم را برایم از طریق تلگرام ارسال کرده و خواستار اطلاع این موضوع به شما و تهدید به انتشار آن برای دیگر افراد در صورت بی توجهی به درخواست هایش شده است.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان ادامه داد: این دختر جوان موضوع را به پلیس فتا اطلاع رسانی کرده و با پیگیری کارشناسان این مجموعه متهمان شناسایی شدند.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: پس از انتقال متهمان به پلیس فتا مشخص شد که هر سه دختر همکلاسی شاکیه هستند و اعتراف کردند که از سادگی همکلاسی خود سوء استفاده کردند.
وی اضافه کرد: آنها با ساختن پروفایلی با تصویر یک پسر، برای او پیام دوستی ارسال کرده و با ابراز علاقه، فیلم و عکس او را دریافت کردند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان بیان کرد: پس از تهدید به اخاذی و بی توجهی شاکیه به درخواستشان یکی از متهمان برای عملی کردن نقشه فیلم را در اختیار این دختر قرار داده و مدعی می شود که فردی ناشناس این فیلم را برای او ارسال و تهدید به انتشار کرده است.
سرهنگ سرخوش ادامه داد: هر سه دختر با ابراز پشیمانی از کار خود هدف از این اقدام را تفریح و سرگرمی عنوان کردند و در نهایت شاکیه از پیگیری پرونده صرفنظر کرده و رضایت داد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از معایب فضای مجازی گمنامی است هر فرد می تواند خود را با عناوین مختلف معرفی کند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی به ویژه بانوان از اعتماد به پیام های ارسالی افراد ناشناس پرهیز کنند و هیچگاه در فضای مجازی و حتی حقیقی اطلاعات محرمانه و تصاویر شخصی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.