وحید علی ضمیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان های زیر مجموعه شهرداری تدوین شده است تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد شود.
وی ادامه داد: فضای سبز، با کارکرد آشکار بیولوژیکی خود، نقش عمده ای بر روی سالم سازی شهروندان دارد و افزایش و توسعه پوشش گیاهی درختان موجب کاهش میزان آلودگی ناشی از گرد و خاک ، تثبیت خاک، تقویت سفره های زیرزمینی و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیلابها و هدر رفتن آبهای سطحی می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، شهرداری فضا و زمینه را برای مشارکت و همکاری شهروندان در توسعه فضای سبز ایجاد کرده است.
علی ضمیر با اشاره به پویش نهال به جای سبزه در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان افزود: از 2 تا 9 اسفند ماه بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در محل پارک مردم، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز بین مدارس، مساجد و عموم شهروندان با همکاری شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان در حال توزیع است.
وی اظهار داشت: این بذر به جای سبزه عید در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا شهروندان نهال های کوچکی در سفره هفت سین سال 98 داشته باشند و در 2 اردیبهشت سال 98 روز زمین آنها را در زمین بکارند.
علی ضمیر بیان کرد: شهروندان برای نام نویسی باید از 10 تا 14 اسفند از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام و نهال خود را با ارایه کد ثبت نام از 15 تا 20 اسفند ماه به صورت رایگان در پارک مردم تحویل بگیرند.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه 15 اسفند ماه کاشت نهال توسط کودکان در پارک ترافیک، روز پنجشنبه 16 اسفند ماه کارناوال دوچرخه سواران در پیاده راه بوعلی و راه اندازی پویش حفظ درختان برگزار می شود.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.