سیدمجید شماعی روز دوشنبه در جشن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در شهرستان فامنین اظهار داشت: بانوان با فعالیت ورزشی می توانند سایر اعضای خانواده را نیز به این حوزه ترغیب کنند.
وی بیان کرد: زنان همانند مردان باید در ورزش فعالیت گسترده داشته باشند چرا که ورزش برای بانوان بسیار سودمند و در زندگی آنها تاثیر گذار است.
شماعی با بیان اینکه زنان و مادران جایگاه ویژه ای در جامعه دارند افزود: بانوان شهرستان فامنین به لحاظ سطح مشارکت، بیشترین فعالیت را در حوزه های مختلف در سطح استان دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 27 هزار بانوی همدانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی هستند و در 46 هیات ورزشی فعالیت دارند.
محسن جهانشیر افزود: ورزش بانوان همدان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و گواه این ادعا کسب مدال های رنگارنگ در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و همین المپیاد استعدادهای برتر است.
وی بیان کرد: در کنار توسعه ورزش همگانی، در عرصه قهرمانی نیز گام های مهم و موثری در ورزش بانوان استان برداشته شده و پیشرفت بانوان در عرصه مدال آوری آینده روشنی را برای ورزش استان رقم خواهد زد.
جهانشیر با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: اعتقاد ما در دین اسلام این است که مرد در دامن زن به معراج می رسد و اگر مردی در جامعه موفق است به پشتوانه حضور زنان است.
وی افزود: باید قدردان جامعه بزرگ زنان باشیم چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و سلامتی خانواده در گرو سلامت زن آن خانواده است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره نقش همسران شهدا کمتر از شهدا نیست، یادآور شد: همسران شهیدان به این مرحله از معرفت و بصیرت رسیده بودند که مانعی بر سر راه این عزیزان نباشند و با صبر و فداکاری خود شهیدان را در رسیدن به آرمان‌های انقلابی یاری داده‌اند.
وی افزود: این چنین مادران و شیرزنانی الگوی بسیار مناسب برای مردم به ویژه جوانان هستند و در همین راستا باید با معرفی شهدا و خانواده‌های آنان، ترویج فرهنگ عظیم شهادت را مبنای کار قرار دهیم.
در این مراسم از همسر شهید حسین جعفری و همسر شهید حسن یعقوبی تجلیل شد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.