مسعود ذوالحواریه روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان افزود: توسعه پایدار بخش کشاورزی و تجارت بین ‌الملل بدون نقش فعال و مشارکت دامپزشکی امکان‌ پذیر نیست و حضور بانوان در این عرصه نیز تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش موثری را در راستای تامین بهداشت، امنیت و سلامت غذا در جامعه ایفا می کند افزود: اشتغال زنان در حوزه دامپزشکی نشان از توجه ویژه به اشتغال بانوان در استان دارد اما نقش های مادری، همسری و شغلی، فشار و استرس کاری را بر بانوان دوچندان می کند.
ربیس نظام دامپزشکی همدان ادامه داد: با توجه به سختی شرایط کاری دامپزشکی، باید زمینه های کاهش فشار اجتماعی و خانوادگی را فراهم کرد، تا جامعه بتواند به نحو مطلوب از این بخش از سرمایه انسانی یعنی نیروی کارآفرینی بانوان بهره‌مند شود.
مدیرکل امور بانوان استاندار همدان نیز در این دیدار گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود در نهادهای دولتی استان برای تبیین جایگاه بانوان شاغل دامپزشکی و استانداردهای شغلی برای این دسته از بانوان استان استفاده می شود.
ربیعه علیمحمدی با اشاره به سالروز میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: حضرت زهرا(س) الگویی تام و تمام برای همه به ویژه بانوان و نمونه بارز روشنگری، بصیرت افزایی و حضور به موقع در صحنه است.
وی بر حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز در روند توسعه کشور و پیشبرد سیاست ها، باید زنان مشارکت گسترده تری داشته باشند و مگر می شود نیمی از اعضای یک کشور در خانه بمانند و در صحنه کار و تلاش، حضور نداشته باشند و آن کشور بتواند پیشرفت کند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.