مهدی غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش قیمت طلا با نزدیک شدن به پایان سال ناشی از افزایش تقاضا نیست بلکه علت آن نوسانات قیمت دلار است.
وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید طلای ساخته شده 60 تا 70 درصد کاهش داشته است بیان کرد: در صورت ثبات قیمت، تمایل خرید بیشتر می شود، اما نوسان قیمت ها رغبت مردم برای خرید را کاهش می دهد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان ادامه داد: هم اینک بیشتر سفته بازها و سرمایه گذارها به خرید طلای آب شده و سکه رو آورده اند و تمایلی به خرید طلای ساخته شده نیست.
غلامی اظهار داشت: دو عامل عمده و موثر در نوسان قیمت طلا، قیمت جهانی و نوسانات قیمت ارز است و این مولفه ها در گام نخست بر روی قیمت طلا تاثیر می گذارد.
وی افزود: فروش طلا برخلاف دیگر اقلام و کالاها بوده و با بالا رفتن قیمت و نوسان شدید آن، میزان فروش طلای ساخته شده نیز کاهش می یابد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان اضافه کرد: برخی شهروندان که دنبال حفظ ارزش پول و وجه نقدشان هستند نیز به شکلی سمت خرید ارز یا طلای آب شده و سکه روی می آورند.
غلامی گفت: طلای آب شده و سکه شامل درصد سود اندکی می شود بنابراین با کمترین کاهش قیمتی می توان آن را مبادله و خرید و فروش کرد.
وی اظهار داشت: رکود شدید بازار طلا در یکسال گذشته به طور مستمر جریان داشته و قدرت خرید مردم و میزان فروش طلا روند کاهشی داشته است.
غلامی افزود: برخی از فعالان در این صنف به علت کاهش فروش و به دنبال آن مباحث مالیاتی از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده بر خلاف میل باطنی درخواست تعطیلی موقت دادند اما تاکنون پروانه ای ابطال نشده است.
485 تن عضو اتحادیه طلا، جواهر، ساعت، عینک و نقره در همدان هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.