به گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست، عادل عربی بیان کرد: همدان با وجود داشتن 6 منطقه حفاظت شده و 12 منطقه تیراندازی و شکار ممنوع و همچنین آثار و مناطق بکر و طبیعی دارای قابلیت گردشگری طبیعی فراوانی دارد که تاکنون فعالیت چندانی در زمینه ترویج اکوتوریسم انجام نشده است.
وی افزود: این مناطق با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در حوزه طبیعت گردی دارند می توانند هر ساله مقصد مناسبی برای بسیاری از علاقه مندان به طبیعت باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: همچنین این مناطق می تواند در امر اشتغال و درآمدزایی مردم شهرها و روستاهای اطراف نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
عربی اضافه کرد: ایجاد زمینه های توسعه صنعت گردشگری در مناطق طبیعی نیازمند مطالعات است تا بتوان همزمان با حفاظت اصولی و پایدار از مزایا و منافع اینگونه مناطق نیز بهره مند شد.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل از سالهای گذشته اقدام به تدوین طرح مدیریت مناطق حفاظت شده استان کرده است که بر اساس این طرح، مناطق به واحدهای مختلف تقسیم بندی شده است.
وی گفت: در این طرح عناوین برنامه های مورد نیاز برای اجرا، محل های اجرا و اعتبار مورد نیاز پیش بینی و برای اجرا به واحدهای شهرستانی ابلاغ شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.