محمد صابری روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از تولیدات داخلی از نظر مرغوبیت و رعایت استانداردهای تعیین شده در عرصه ملی و جهانی زبانزد است، اما باور و اطمینان به کالای استاندارد با کیفیت باید در جامعه حاکم باشد.
وی اضافه کرد: تاکنون در حدود 33 هزار استاندارد برای کالاهای ایرانی تدوین شده که این نشان دهنده گستره وسیع تولیدکننده های محصول با کیفیت در کشور است.
صابری با اشاره به نقش اثرگذار مصرف کنندگان در رونق تولید داخلی افزود: هرچقدر مردم خواهان کالای با کیفیت باشند تعداد استانداردهای صادر شده نیز افزایش می یابد و این دو با یکدیگر رابطه متقابل دارند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان استاندارد گفت: ارتقای کیفی کالاهای تولیدی به معنای تضمین کننده ایمنی و سلامت جامعه است و بستر را برای اعتمادسازی مردم نسبت به محصولات داخلی و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای وطنی هموار می سازد.
وی تاکید کرد: در چرخه تولید و عرضه کالای استاندارد رسانه ها اثر بخشی بسیاری دارند به طوریکه با هدایت ظریف و هنرمندانه مصرف کنندگان به سمت خرید کالای با کیفیت بزرگترین کمک به شکوفایی اقتصاد کشور می کنند.
صابری رسانه ها را بازوی توانمند استاندارد دانست و از همراهی دوستانه و مستمر آنها در آگاهی بخشی به مردم قدردانی کرد.
وی به نقش اثرگذار کارکنان روابط عمومی در فرهنگ سازی استاندارد و پیشبرد اهداف و آرمان های سازمان اشاره کرد و افزود: هم اینک در بسیاری از مراکز استان ها مسئول روابط عمومی همزمان عهده دار چند وظیفه است و این موجب افت عملکرد آنها می شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان استاندارد ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه مسئولان از سازمان استاندارد در جذب نیروهای متخصص مورد نیاز و تخصیص اعتبارهای لازم می توان این نقیصه را جبران کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد و معاون رییس جمهوری روز گذشته در راس هیاتی از معاونان و مشاوران به همدان سفر کرد، دیدار با استاندار همدان، حضور در شورای اداری استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری از برنامه های وی در این سفر یک روزه بود.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.