به گزارش ایرنا سعید رسولی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات راه آهن شهرستان ملایر افزود: توسعه ریلی و حمل و نقل باری پایدارترین روش برای کاهش تلفات جاده ای، استهلاک جاده ها، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی است که این امر در دستور کار راه آهن است.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 11 هزار کیلومتر و با اضافه کردن خطوط دوم حدود 13 هزار کیلومتر شبکه راه آهن در کل کشور داریم.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه عزم دولت برای توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل باری کشور جدی است بیان کرد: در سال های گذشته توفیق های خوبی در حوزه شبکه ریلی کشور داشته ایم.
رسولی با اشاره به اینکه ملایر سالها است به همت نمایندگان و مسئولان این شهرستان صاحب شبکه ریلی شده است گفت: تاکنون از این سرمایه عظیم کم استفاده شده است و باید بهره وری این خط را ارتقا دهیم.
رسولی تاکید کرد: مراکز عمده بار نیز در این منطقه زیاد است و اگر لازم باشد خطوط فرعی احداث و کارخانه ها ، معادن و مراکز بار به شبکه ریلی متصل شوند، این خطوط جدید طراحی و اجرا می شود و این اتفاق بزودی می افتد.
وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل برای این منطقه موحب رونق اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده محصولات می شود بیان کرد: به طور قطع رقابت پذیری را برای مراکز صنعتی و اقتصادی نیز بالا می برد.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: هم اکنون خط تهران به همدان و سنندج در این منطقه در حال احداث است که تا همدان به بهره برداری رسیده و قطعه دوم به سمت سنندج نیز در حال اجرا است.
رسولی با بیان اینکه شبکه ریلی سمنگان، ملایر به کرمانشاه نیز به اتمام رسیده و تا مرز خسروی ادامه دارد افزود: اتصال شبکه ریلی همدان به ملایر نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده و مصمم به سرعت بخشیدن در اجرای این طرح هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح جدید درود، بروجرد و ملایر نیز در قانون بودجه وجود دارد و چنانچه اجرایی شود، این منطقه در چهار راه ریلی کشور قرار می گیرد.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: آینده بسیار خوبی را برای شبکه ریلی این منطقه پیش بینی می کنیم و باید برای توسعه شبکه ریلی منطقه دست به دست هم دهیم.
رسولی با تاکید بر اینکه باید وابستگی مان را به بودجه عمومی دولت کم کنیم تاکید کرد: هم اکنون بسته های حمایتی راه آهن جمهوری اسلامی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده است و تمایل سرمایه گذاران در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سیاست راه آهن در حوزه باری بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب در بندهای 24 و 25 سیاست های کلان برنامه ششم توسعه، توسعه حمل بار از طریق شبکه ریلی است افزود: تلاش دولت و مجلس نیز اختصاص منابع مورد نیاز در این زمینه است.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی همچنین ضریب اشغال و تقاضای سفر را در درجه و رتبه ایستگاه ها و اختصاص سهمیه صندلی تعیین کننده دانست و افزود: بر اساس آنچه که تقاضای سفر شبکه ریلی باشد، روی آن برنامه ریزی می کنیم.
رسولی درباره حل مشکلات ایستگاه راه آهن ملایر نیز بیان کرد: برای حمل و نقل خرده بار در این منطقه در مسیرهایی که قطار مسافری داریم، چند واگن اضافه شود تا جابجایی بار صورت گیرد.
وی تاکید کرد: برای صاحبان صنایعی که در کنار خطوط ریلی قرار دارند و یا ریل از داخل کارخانه آنها رد شده است، اگر نیاز باشد خط فرعی اضافه کنیم که به شبکه وصل شوند، همکاران ما در استان مرکزی بررسی های لازم را انجام و لیست را اعلام کنند تا هزینه های لازم برای اتصال این واحدهای صنعتی و معادن برای حمل باری به شبکه ریلی متصل شوند.به گزارش ایرنا، ایستگاه راه آهن ملایر در 14 مهرماه 1390 افتتاح شد.
این خط راه آهن به طول 90 کیلومتر از ایستگاه راه آهن اراک احداث شده است.
ایستگاه راه آهن ملایر نخستین ایستگاه راه آهن در غرب کشور است و در پنج کیلومتری محور ملایر به اراک روبروی بهشت هاجر قرار دارد.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.