مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای خانگی در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان اظهار کرد: حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، رویکردی است که قادر است زمینه‌های توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک جریانی مهندسی‌شده از تولید، درآمد ملی و مصرف ملی است که باعث تعادل در بازارهای اقتصاد کلان می‌شود گفت: این گونه اقتصاد با استفاده از ظرفیت‌های تشویقی و برانگیختگی‌های ملی و دینی ضریب نفوذ خود را تا پایین‌ترین لایه‌های اقتصاد خرد و بنگاه‌های کوچک اقتصادی و خانوارها گسترش می‌دهد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان اقتصاد مقاومتی و کارآفرینانه را یگانه مسیر توسعه کشور دانست و ویژگی‌های آن را شامل مفهومی سازمان‌دهنده برایتمام عناصر و ساختارهای اقتصادی، فرآیندی متداوم، حرکتی مستمر، مدبرانه، هوشمند و همه جانبه عنوان کرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی الگویی از اقتصاد پیشرفته، پیشرو، مستقل و مستحکم، باور به تعالیم حیات‌بخش و اقتدارآفرین اسلام، اتکا به روحیه جهادی، خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری، امید و تلاش خالصانه و هم بستگی آحاد مردم کشور است.

توصیفیان با بیان اینکه باور به کار جمعی، نیروی کار و تولید داخلی رمز پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

وی افزود: این نوع اقتصاد نه تنها مختص زمان تحریم و جنگ نیست بلکه یک چشم‌انداز بلندمدت پیش روی اقتصاد وابسته به نفت ایران است که تنها از مسیر اقتصاد نوآور و تولید دانش محور میسر است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه این مجموعه به عنوان نهادی اجتماعی با تنوع و تعدد جامعه مخاطبین از قبیل کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان، تعاونگران و... رسالت ها و کارکردهای متعددی را برعهده دارد گفت: در طول 40 سال دستاوردهای ارزشمند و خدمات گسترده‌ای ارائه شده است.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 130 تعاونی و اتحادیه در استان از ساخت و تحویل 28 هزار و 200 واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن خبر داد.

توصیفیان با اشاره به فعالیت 28 شرکت تعاونی دهیاری در استان، تشکیل 84 تعاونی در قالب روستاتعاون، آموزش و توانمندسازی 37 هزار نفرساعت در سال به اعضای تعاونی‌ها، نظارت از 850 شرکت تعاونی به طور سالیانه و حضور سالانه بیش از 30 شرکت تعاونی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را بخشی از دستاوردهای حوزه تعاون دانست.

وی از حمایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ایجاد، توسعه و فعالیت 4 هزار و 992 واحد تولیدی با بیش از 10 نفر نیروی کار، صدور 38 هزار مجوز کسب و کار و مشاغل خانگی، پرداخت بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای خانگی، برگزاری نمایشگاه های سالیانه عرضه محصولات کسب و کارهای خرد و خانگی و پرداخت 2680 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها خبر داد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به فعالیت 20 مرکز مشاوره و کاریابی غیر دولتی در ادامه تاسیس هشت مرکز مشاوره اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی، تاسیس کانون کارآفرینی استان برای حمایت از کارآفرینان و برگزاری آموزش‌های کسب و کار و جشنواره کارآفرینان برتر در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی را بخشی دیگر از خدمات این اداره کل عنوان کرد.

وی ضمن اعلام بهره‌مندی مناسب استان از تسهیلات اشتغالزا از جمله قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی گفت: این اداره کل در راستای صیانت از نیروی کار و تقویت کار و تولید استان فعالیت های گسترده ای در حوزه روابط کار، بازرسی کار، بیمه بیکاری و تشکلات کارگری و کارفرمایی با هدف اصلی تنظیم و نظارت بر روابط کار انجام داده است.

توصیفیان افزود: کارگران واجدشرایطی که برخلاف میل و رغبت از کار بیکار می‌شوند مورد حمایت قرار گرفته و از مقرری بیمه بیکاری و آموزش‌های فنی و حرفه ای برخوردار شده‌اند. ضمن بررسی دادخواست‌ها و مسائل کارگری و کارفرمایی برای کارگران وکارفرمایان دوره آموزشی قانون و مقررات کار متنوعی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.